رئیس هیات ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری گفت: نامنویسی از علاقمندان به ورزش‌های هوایی و خلبانی پاراگلایدر آغاز شده است.

صادق ملکی گفت: دوره‌های آموزشی فشرده زیر نظر کمیته و با اعطای گواهی‌نامه انجمن برگزار می‌شود همچنین با توجه به اینکه تهیه تجهیزات لازم برای ورزش‌های هوایی هزینه‌بر است در کمیته ورزش‌های هوایی استان تلاش شده امکانات اولیه برای علاقه‌مندان فراهم شود تا افراد امکان داشته باشند اولین پرواز خود را با استفاده از آن‌ها انجام دهند و درصورت تمایل برای ادامه ورزش خود اقدام به تهیه امکانات ضروری کنند.

علاقمندان می‌توانند برای نامنویسی در این رشته مهیج ورزشی به شماره ۰۹۱۲۶۵۴۷۳۹۸ پیامک بدهند یا با شماره ۰۹۱۳۱۸۳۱۸۷۶ تماس بگیرند.

سایت گردنه رخ واقع در چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین سایت‌های پروازی در استان، کشور و حتی منطقه محسوب می‌شود که رکورد طولانی‌ترین مسافت پرواز ایران در سایت رخ به ثبت رسیده است.

ورزش‌های هوایی در ابتدا زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار داشت و پس از آن زیرمجموعه هیات کوهنوردی قرار گرفت و درحال حاضر زیرنظر انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد، اما در سال جاری مقرر شده است دارای فدراسیون و هیات مستقل باشد یعنی از کمیته به فدراسیون ارتقا پیدا کند.

در سایت رخ مقرر شده است یک منطقه نمونه گردشگری به ثبت برسد که در این منطقه چندین ورزش مانند سوارکاری، موتورسواری و دوچرخه‌سواری کوهستان، آفرود و ورزش‌های هوایی فعالیت خواهند داشت؛ همچنین طی تشکیل جلسه با نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود برای سایت‌های ورزش هوایی که در استان شناسایی شده، اما به ثبت نرسیده‌اند امکاناتی فراهم و اقدامات لازم جهت ثبت آن‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید


در چهارمحال و بختیاری ۱۳ سایت رسمی برای انجام ورزش‌های هوایی وجود دارد که تمامی این سایت‌ها در استان به ثبت رسیده همچنین سایت گردنه رخ در کشور ثبت شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های پروازی رخ می‌توان به وضعیت توپوگرافی آن اشاره کرد دومین ویژگی منحصربفرد این است که از دو قسمت جنوبی و شمالی این سایت قابلیت انجام پرواز وجود دارد و سومین موضوع قابل توجه اینکه رکورد طولانی‌ترین مسافت پرواز ایران در سایت رخ به ثبت رسیده است.

سایت گردنه رخ در اراضی لات آباد بخش فرخشهر چهارمحال و بختیاری واقع شده است و تاکنون دو دوره مسابقات بین‌المللی پرواز در این سایت برگزار شده است و تلاش می‌شود در سال جاری برای اولین بار مقدماتی جام جهانی یکی از رشته‌های ورزش‌های هوایی که زمان آن حدودا در شهریور ۱۴۰۱ است در سایت گردنه رخ برگزار شود.

در حال حاضر دارد؛ حمید علیدوستی یکی از قدیمی‌ترین اساتید ورزش‌های هوایی در استان است که با حدود ۲۵ سال سابقه پرواز، ۱۶ سال رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان بوده و درحال حاضر نیز یکی از سه مربی استان است همچنین دو مربی دیگر نیز در حوزه ورزش‌های هوایی در استان مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌شود به زودی دو مربی برای بانوان در استان درنظر گرفته شود که بانوان نیز امکان یادگیری حرفه‌ای ورزش‌های هوایی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار