شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحد در تراز یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۷۴ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۹ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۶۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۳۷ هزار و ۴۵۱ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحد در تراز یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۷۴ واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس پس از رشد خوبی که تجربه کرد حالا مدتی است که در حال اصلاح است. اصلی‌ترین علت این اتفاق، افزایش قیمت جهانی نفت و قیمت گذاری جدید وزارت صمت است که هر کدام به تبع علاوه بر رشد بازار سبب رشد صنایع  پالایشی و خودرو نیز شدند.  

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان رسید. «نوری»، «کچاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سابیک»، «آسیاتک» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳۵۱  واحد روی پله ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۸۳ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۲۶۰ میلیارد و به ارزش ۹۴۸  میلیارد تومان رسید.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های نوری، کچاد و شیراز به ترتیب با ۱۲۹۱.۶۱، ۳۸۹.۵ و ۳۰۲.۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های رمپنا، وبصادر و ومعادن به ترتیب با ۱۶۱.۱۴، ۱۵۴.۵۲ و ۹۶.۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، فغدیر و خدیزل به ترتیب با ۵۲.۵، ۲۶.۲۱ و ۶.۹۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های دماوند، وسپهر و بساما به ترتیب با ۷.۸۴، ۷.۴۶ و ۳.۵۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز سیمان بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۱۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو»، «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غشان، خچرخش و سخوز بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غپینو، ولغدر و غشاذر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شبصیر، کتوکا و ثالوند بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ریشمک، ثرود و بپیوند بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انرژی ۱، پارند در بورس ایران داشتند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و فغدیر و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۵۰، اوصتا، اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های صشستا ۳۱۱۲، سابیک و افران ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، کوثر ۲ و سخند ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.رشد ۳ هزار و ۳۱۸ واحدی شاخص کل بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار