به گفته مسئولان پلیس راهور، ایران با ۷۰ کشور تبادل گواهینامه رانندگی دارد اما تبادل گواهینامه با افغانستان وجود ندارد.

مهاجرین افغانستانی مقیم ایران می‌گویند در کنار مشکلات دریافت گواهینامه رانندگی، برای تمدید و تبادل گواهینامه رانندگی نیز با مشکلات روبرو اند و برای تمدید گواهینامه های شان باید شرایط سخت و زمان زیادی را سپری کنند.

یکی از این مهاجرین گفت: زمانی که از افغانستان آمدم گواهینامه رانندگی افغانستان را با خود داشتیم اما وقتی که به اداره صدور گواهینامه مراجعه کردم، گفتند ما با افغانستان توافق تبادل گواهینامه نداریم.

یکی دیگر از اتباع افغانستانی گفت: من دو سال پیش، گواهینامه رانندگی ایرانی گرفتم اما اکنون، راهور شرایطی را وضع کرده که نمی توانم گواهینامه ام را تمدید کنم.

با وجودی که در ماده ۲۲ آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی که به تاریخ ۹بهمن ۱۳۹۰ تصویب شده، آمده است:

((دارندگان گواهینامه معتبر خارجی اعم از ایرانیان و خارجیان میتوانند تا ۶ ماه پس از ورود، در ایران زندگی نمایند. در صورت تمایل به رانندگی در ایران باید نسبت به تبدیل گواهینامه خارجی خود به گواهینامه ایرانی اقدام نمایند.))

اما سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور میگوید ایران با افغانستان، توافق تبادل گواهینامه رانندگی ندارد.

فعالان مهاحرین نیز در ایران میگویند شماری از مهاجرین که از افغانستان می آیند با خود گواهینامه رانندگی دارند اما این گواهینامه در ایران اعتبار ندارد و تا هنوز قانون مشخصی نیز برای تبادل گواهینامه میان این دو کشور به تصویب نرسیده است.

در این اواخر، راهور اعلام کرده که قرار است با ۷۰ کشور دنیا توافق تبادل گواهینامه رانندگی انجام دهد، اکنون دیده شود که آیا با افغانستان نیز تبادل گواهینامه انجام خواهد داد یا خیر؟


بیشتر بخوانید


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۰ ۰۸ دی ۱۴۰۲
۴۴سال هست در پیچ وخم هست معلوم نیست
این پیچ وخم کی به آخر می‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
من یک انسانم قرار نیست جرم انسان دیگری را بکشم ،گناهم چیست اگر کشورم زیر اوارمصیبت است.ظلم است در ارزوی رانندگی یک ماشین عمرم راصرف کنم .همه ما انسانیم لطفا لطفا خودتان راجای مابگذارید و اندکی، اندک تفکری پیشه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
گواهینامه رانندگی حق مسلم ماست
آخرین اخبار