مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: با انجام این مطالعات چگونگی جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد که در حوضه آبگیر سد شهید سلیمانی قرار دارند بررسی می‌شود.

عطا الله زمانی در دیدار با مسئولان شهرستان کوار گفت: بنیاد مسکن دراین زمینه مسوولیت خود را به بهترین نحو انجام خواهد داد، لازم است همه سازمان‌های مسوول در این عرصه به میدان آیند تا جابجایی و اسکان روستاییان به بهترین نحو انجام گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، تامین منابع مالی برای جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد را در اولویت دانست و گفت: امید است با مشارکت و همراهی نمایندگان فارس در مجلس منابع مالی و اعتباری برای این اقدام تامین شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه به برخی از اقدامات موثر در توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان کوار و در استان فارس را برشمرد و گفت: بنیاد، مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد، بنیاد مسکن در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد و شهرستان کوار نیز از این خدمات برخوردار بوده است.

او به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس اشاره و گفت: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

زمانی همچنین گفت: ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، پارسال ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آن‌ها پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح تامین مسکن نیز نسبت به پیگیری امور اقدام می‌کند، پیگیری تامین و مدیریت تسهیلات بانکی، پیگیری تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن، طراحی سامانه آباد بمنظور فرآیند ثبت نام و تسهیل پیگیری‌های متقاضیان، مدیریت طراحی و ساخت از جمله این اقدامات است. در شهرستان کوار نیز ۶ هزار و ۷۸۹ متقاضی ثبت نام اولیه را انجام دادند و برای ۱۳۷۰ متقاضی تشکیل پرونده انجام گرفت و ۷۴۴ متقاضی تایید نهایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، تهیه و اجرای طرح هادی را هم از کارکرد‌های اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان برشمرد و گفت:هدف از اجرای طرح هادی روستائی، ایجاد زمینه‌ی توسعه و عمران روستاها، توزیع عادلانه امکانات، هدایت بافت کالبدی روستا‌ها و ایجاد شرایط لازم جهت بهبود ساخت و ساز مسکن در روستا و نهایتاً زمینه سازی بهزیستی روستائیان عزیز می‌باشد، بنیاد مسکن شهرستان کوار براساس وظایف مندرج در ماده ۷ اساسنامه قانونی بنیادمسکن انقلاب اسلامی تا پایان سال ۱۴۰۰نسبت به تهیه طرح هادی تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت شهرستان اقدام کرده است. همچنین نقشه برداری ۱۶ روستا جهت بازنگری طرح هادی روستایی با اعتبارمبلغ ۱۵۵۰ میلیون ریال در دستور کار این بنیاد قرار گرفت.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن گفت: باید منابع مالی کافی برای بحث اراضی و جابجایی دو روستای موجود در منطقه به منظور برای تکمیل سد شهید سلیمانی تأمین شود؛ همچنین باید تصمیم گیری مدیریتی خاصی انجام گیرد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به موضوع فنی سد شهید سلیمانی ورود کنیم تا عملیات اجرایی آن تسریع شود. نیاز است پیمان دوم که مربوط به عملیات تکمیل سد است هر چه زودتر اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.