فرانسه به دنبال واردات نفت از عراق

به دنبال تشدید بحران انرژی در اتحادیه اروپا، خبرگزاری‌های عراق از رایزنی فرانسه برای تامین نفت این اتحادیه از عراق خبر دادند.

خبرگزاری دولتی عراق (واع) امروز (سه شنبه) به نقل از رئیس بازار نفت عراق گزارش داد عراق و فرانسه در مورد امکان عرضه نفت خام این کشور به اروپا گفتگو کردند. گفته می‌شود علا الیاسیری، رئیس سازمان دولتی بازاریابی عراق موسوم به «سومو» اعلام کرد که این کشور به تصمیمات گروه تولیدکنندگان اوپک متعهد است.

شب گذشته، اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی خود علیه روسیه را اعلام کرد. بنا بر تحریم‌های جدید قرار است دو سوم واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی ممنوع شود. به گفته سران این اتحادیه، تحریم‌های جدید برای پایان دادن به جنگ اوکراین اعمال خواهد شد.

به دنبال شروع جنگ اوکراین و اعمال بسته‌های تحریمی گوناگون علیه روسیه، قیمت نفت به شدت بالا رفته و کشور‌های اروپایی را با بحران جدی انرژی مواجه کرد است. بازار‌های انرژی اروپا شوک بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، قیمت کوتاه مدت گاز در بزرگترین بورس اروپا پنج برابر بیشتر از میانگین سال ۲۰۲۱ بود. بازار‌های آتی، گاز اروپا را حداقل برای سه سال آینده دو تا سه برابر قیمت‌های سال گذشته پیش‌بینی می‌کنند.

افزایش واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا و تقویت اتصالات گاز و برق در بالکان، دریای شمال، ایتالیا و شمال آفریقا از جمله گزینه‌های اتحادیه اروپا برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است. در مورد گاز، آذربایجان، قطر، آمریکا و کشور‌های اسکاندیناوی به عنوان گزینه‌های اصلی در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که در مورد نفت، بسیاری از کشور‌های اروپایی به سمت عربستان و امارات روی آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
از عراق فقط اسمش باقی مونده الان باید گفت مقر تروریست ها و صهیونیست ها
آخرین اخبار