حمایت ژاپن از تحریم نفتی روسیه

دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت توکیو از تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا و قصد گروه هفت برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه حمایت می‌کند.

«هیروکازو ماتسونو» در کنفرانس مطبوعاتی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولت ژاپن از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم  بر واردات نفت روسیه حمایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: صادرات نفت ابزار مهمی برای کسب ارز خارجی برای روسیه است و ما از این اقدام اعضای اتحادیه اروپا با همکاری یکدیگر که منجر به کاهش بیشتر وابستگی انرژی ما به روسیه می شود، استقبال می‌کنیم.

ماتسونو گفت: این تصمیمی بسیار دشواری برای کشور ما بود چرا که تقریبا به طور کامل به واردات نفت وابسته هستیم، اما اکنون زمانی است که وحدت گروه هفت اهمیت زیادی دارد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرد ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، دوشنبه شب، با تحریم نفت روسیه، که بیش از دو سوم از واردات نفت از این کشور را در برمی گیرد، موافقت کردند.

شارل میشل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این کاهش واردات، که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، منبع مالی عظیم ماشین جنگی روسیه را از بین می‌برد، فشار حداکثری را بر مسکو وارد می‌کند و روسیه را بر آن وا می دارد تا به جنگ خاتمه دهد.

در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: روسیه تصمیم گرفته است به جنگ در اوکراین ادامه دهد. ما اروپایی ها، با انسجام و با اعلام همبستگی با مردم اوکراین، امشب برای تحریم های جدید تصمیم گرفتیم. ما تصمیم گرفتیم تا پایان سال ۲۰۲۲، ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه را متوقف کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اگه پوتین توی زمستان فقط دو ماه گاز کل اروپا رو قطع می کرد و از خیر ۶۰میلیارد دلار درآمدش می گذشت کل اروپا تسلیمش می شدن و هیچ کاری نمی تونستن بکنن و دوبرابر ازش گاز می خریدن...
آخرین اخبار