فرماندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت نظارت بر توزیع آرد از اجرایی شدن طرح هوشمندسازی نانوایی‌های کرمانشاه تا پایان خرداد خبر داد.

فضل الله رنجبر گفت : شهرستان کرمانشاه دارای یک هزار و ۴۳ واحد خبازی است که در این میان ۸۸۶ واحد در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و بازرسان به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت می‌کنند.

به گفته فرماندار کرمانشاه پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها شهر کرمانشاه به هشت منطقه تقسیم شد و بازرسان اتاق اصناف، بسیج اصناف، صمت، جهاد کشاورزی، غله و خدمات بازرگانی نظارت بر نانوایی‌ها را با ۱۳۳ بازرس در دستور کار قرار دادند.

پس از حذف ارز ترجیحی و هدفمند شدن یارانه‌ها شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان شکل گرفت که به هیچ وجه صحت ندارد و نان گران نخواهد شد و سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز کاهش پیدا نکرده است.

طی روز‌های گذشته نشستی با حضور خبازان شهرستان کرمانشاه برگزار شد و مشکلات آن‌ها و تخصیص آرد مورد نظر بر اساس نظر کارشناسی احصا و به استاندار کرمانشاه اعلام شد و همچنین در این جلسه اعلام شد که در صورتی که نانوایی نسبت به تعطیلی خودسرانه و یا کاهش ساعت کار اقدام و آرد خود را در بازار آزاد عرضه کند به شدت با آن واحد خبازی برخورد می‌شود و ممکن است پروانه کسب آن مجموعه باطل شود.

مقدمات اجرای طرح هوشمند سازی خرید نان در شهر کرمانشاه در حال انجام بوده و این طرح در سایر شهر‌ها مانند زنجان اجرا شده است و دستگاه‌هایی شبیه کارتخوان در نانوایی‌ها نصب می‌شود و به محض خرید مردم ما به تفاوت قیمت نان به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.

اجرای این طرح هدر رفت آرد و نان، فروش خارج از شبکه و قاچاق آرد جلوگیری می‌کند و یارانه مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.

جلسات هماهنگی لازم در فرماندار و استانداری برگزار شده و سایر مقدمات در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه این طرح در شهرستان کرمانشاه اجرایی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.