معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تاکید کرد.

شهرام ملکی در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در امسال گفت: باید در این ایام، زیباسازی مبلمان شهری، اصلاح و احیای روشنایی معابر، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرها، افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی، تقویت امدادرسانی و نظارت بر بازار جزو اولویت‌ها باشد.

او با تاکید بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر در استان گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها در تعامل با رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در مسیر معرفی ظرفیت‌های استان اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان می گوید: با همکاری بین دستگاهی و با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود توانسته‌ایم استان کردستان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

ملکی گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب می توان گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در ایام تعطیلات نوروز امسال، ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران ورودی به استان از ارائه خدمات توسط ستاد اجرایی خدمات سفر رضایت داشته‌اند.

یعقوب گویلیان یکی از دلایل این رضایت را تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر، فعالان گردشگری و مردم مهمان‌نواز کردستان عنوان کرد و گفت: رضایت‌مندی و خاطره خوش گردشگران از سفر به استان قطعا موجب توسعه گردشگری در بلندمدت خواهد شد.

به گفته گویلیان, پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نیمه خرداد و فصل تابستان شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به کردستان باشیم که نیاز است با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی میان کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با تاکید بر کنترل قیمت و کیفیت کالا‌ها و تامین اقلام ضروری مورد نیاز گردشگران در این ایام، گفت: به منظور نظارت دقیق بر نحوه ارائه خدمات در مراکز گردشگری، بازدید‌های نظارتی کارشناسان این مجموعه بر تاسیسات گردشگری آغاز شده و تا پایان تعطیلات به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

گویلیان می گوید: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و همچنین اماکن دارای استاندارد‌های لازم، آمادگی اسکان و خدمات دهی به مسافران و گردشگران را دارد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهر‌های سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.