سرپرست فرمانداری ویژه چابهار؛

۵۹ روستای بخش مرکزی چابهار با تانکر آبرسانی می‌شود

سپاهی گفت: ۵۹ روستای بخش مرکزی چابهار با تانکر آبرسانی می‌شود و اقدامات خوبی برای آبرسانی در حال انجام است که امیدواریم بیش از ۶۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شوند.

 جواد سپاهی  پس از دیدار با مردم بخش مرکزی در جلسه شورای اداری و معتمدان در روستای "طیس کوپان" چابهار گفت: متاسفانه در چند متری دریا، شهر و بندر اقیانوسی چابهار مردم سال‌ها بدون آب پایدار بوده و با مشکلات زیادی مواجه هستند که آب و فاضلاب به‌صورت سقایی با تانکر برای هر نفر ۲۸ لیتر در شبانه روز آب تحویل می‌دهد.

او گفت:  از ۵۹ روستای بخش مرکزی ۳۴ روستا در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده است،  و  امیدواریم خدمات رسانی در این روستا تسریع و مردم شاهد امکانات و رفاه بیشتری باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار بیان کرد: عدم اجرای طرح هادی در روستا‌های بزرگ و حتی مرکز دهستان وشنام دُری نارضایتی زیادی بودجود آورده که امیدواریم بسیاری از مشکلات مرتفع و شاهد عمران و آبادانی و فضای با نشاط با امکانات رفاهی مناسب باشیم.

او  خواستار تسریع در تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکونی در حال ساخت بنیادمسکن شد و گفت: متاسفانه برخی خانه‌ها به پیمانکاران بی‌تعهد واگذار شده و خانه‌ها را بی کیفیت ساخته و یا نیمه تمام رها کرده‌اند که روستاییان کم‌درآمد مجبورند بابت خانه‌های ساخته نشده اقساط پرداخت کنند.

سپاهی از نبود اعتبار برای توسعه برق روستایی و عدم نصب ترانسفورماتور در روستا‌های دمدپ به ویژه "دمدپ دوستین" و همچنین کاهش شدید افت ولتاژ برق در روستا‌های بخش مرکزی چابهار انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه روستای کیژدپ و "گورانکش هارون" در محدوده تالاب صورتی و نوار ساحلی چابهار- بریس بدون برق و مردم آن مناطق مشکلات زیادی دارند که امیدواریم هر چه سریعتر توجه لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای نصب چند تیر برق و ترانس اعتبارات زیادی نیاز نیست و مردم روستا‌ها نباید سال‌ها در انتظار امکانات اولیه باشند و یا بدون برق و یا در حد روشنایی و عدم روشن شدن وسایل برقی روزگار بگذرانند.

او گفت: روستای بلسر با سابقه سکونت ده‌ها سال تاکنون فاقد آب، مدرسه و برق است و  اداره برق موظف است هر چه سریعتر مشکلات بی برقی را با همکاری بنیادمسکن و سایر ادارات مرتبط مرتفع تا شاهد رضایتمندی مردم این روستا باشیم.

سرپرست فرمانداری چابهار بر جبران خسارت سوختگی لوازم خانگی مردم روستایی در پی افت و کاهش ولتاژ برق تاکید کرد و افزود: اداره برق هر چه سریعتر بازدیدی از روستا‌های بخش مرکزی داشته باشد و سریعا مسائل و مشکلات را به‌صورت کارشناسی بررسی و برای رفع آن‌ها چاره اندیشی کند.

او گفت: بسیاری از اهالی روستا‌ها فاقد شناسنامه هستند که هم اینک ۳۲۳ پرونده فاقدین شناسنامه طبق اعلام ثبت احوال تشکیل و در حال بررسی است که پس از اخذ استعلامات اقدامات لازم انجام می‌شود.

سپاهی عدم صدور سند مالکیت اراضی و واحد‌های مسکونی روستاییان را یکی از مشکلات عنوان و خواستار همکاری بیشتر بنیادمسکن، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شد و افزود: این موضوع سریعا با همکاری دستگاه‌های ذیربط پیگیری به نتیجه مثبت برسد.

سرپرست معاونت استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری ویژه چابهار گفت: استانداردسازی فضای آموزشی و ساخت مجتمع آموزشی شبانه روزی در مرکز دهستان کمبل سلیمان و "وشنام دری" از ضرورت‌هاست تا دانش آموزان بعد از مقطع تحصیلی ابتدایی ترک تحصیل نکنند.

سپاهی بر مشارکت و همراهی مردم بخش مرکزی چابهار با مسوولان تاکید و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم نقش مهمی در توسعه و آبادانی دارد و دولت مردمی آیت الله رئیسی برای خدمت به مردم و کاهش محرومیت‌ها و ارتقای شاخص‌های مختلف نظیر آب، برق، راه، تلفن و اینترنت، طرح هادی، حاشیه نشینی، آموزشی و بهداشت شبانه روز در حال تلاش است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

او  بر مرمت و بهسازی بندسار‌های کشاورزی و هوتگ‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ارتقای شاخص‌های آب، برق، بهداشت و آموزش تاکید کرد و گفت: مسوولان ادارات موظفند سریعا مسائل و مشکلات شهرستان را جمع‌بندی و پس از اولویت بندی پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار