معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بوشهر یکی از هفت استان برتر کشور در زمینه ارتباطات است و تلاش داریم که پوشش ارتباطی این استان افزایش یابد.

ضا باقری اصل عصر سه‌شنبه در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس، فرماندار، بخشداران، اعضای شوراها و مسئولان شهرستان دشتستان گفت: همه تلاش خود را برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در دشتستان به کار خواهیم گرفت.

او می‌گوید: دولت سیزدهم کار بزرگی را با عنوان مردمی سازی و بازتوزیع هوشمند یارانه‌ها آغاز کرده است که یک جراحی بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود و کاری است که دولت با شجاعت در اولین سال فعالیت خود شروع کرده است.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکستن ساختارهای بیمار یارانه که سود آن نصیب واسطه‌ها می‌شد را از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: بخش ارتباطات به عنوان زیرساخت اصلی این طرح محسوب می‌شود.

باقری اصل با اشاره به توسعه فیبر نوری و تقویت زیرساخت‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد ۲۰ میلیون پورت بر بستر فیبر نوری است.

او توسعه و تقویت اقتصاد دیجیتال در کشور را یک ضرورت و مأموریت مهم خواند و عنوان کرد که آینده کشور باید بر بستر اقتصادی دیجیتال رقم بخورد.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اصل با بیان اینکه به طور متوسط در دنیا سهم اقتصاد دیجیتال ۱۵.۶ درصد است گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور ما حدود شش درصد است که باید افزایش یابد و شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

باقری اصل با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال گفت: این کارگروه با حضور شش وزیر به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیری وزیر اقتصاد تشکیل شده است.

او از مهمترین مأموریت‌های کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به حمایت از گسترش مشاغل خانگی، توسعه و تقویت پست، مدیریت تجارت الکترونیک، کمک به بخش‌های نوآور اشاره کرد و عنوان کرد که سرمایه‌گذاری در استان‌ها توسعه می‌یابد.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید زنجیره اقتصاد دیجیتال از تمرکز در تهران به سمت فعالیت در استان‌ها برود، گفت: سرویس‌ها را به سمت محلی‌شدن می‌بریم.

باقری اصل با بیان اینکه استان بوشهر دارای پوشش ۹۴ درصدی ارتباطات است تاکید کرد که بوشهر یکی از هفت استان برتر کشور در زمینه ارتباطات است و تلاش داریم که پوشش ارتباطی این استان افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.