دیوان عالی آمریکا: سانسور سخنان افراطی در شبکه‌های اجتماعی، قانونی است

دیوان عالی آمریکا قانون رسانه های اجتماعی تگزاس را لغو کرد و سانسور سخنان افراطی در شبکه‌های اجتماعی را قانون دانست.

به گزارش رویترز، مقامات ایالت تگزاس قصد دارند که از فعالیت کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی محتوا‌های افراطی و نامناسب  را منتشر می‌کنند، جلوگیری کنند. اما قانون رسانه‌های اجتماعی تگزاس مانع این کار می‌شود؛ بنابراین دیوان عالی آمریکا، قانون رسانه‌های اجتماعی تگزاس را که شبکه‌های اجتماعی را به دلیل حذف سخنرانی‌های سیاسی مجازات می‌کند، لغو کرد. این اقدام مورد استقبال جمهوری خواهانی قرار گرفت که معتقدند با سانسور کردن عبارات توهین آمیز، شبکه‌های اجتماعی به بهشت تبدیل خواهد شد.

نسبت رای این حکم ۵ به ۴ بوده و سه قاضی محافظه کار داداگاه به صورت کتبی مخالفت خود با لغو این قانون اعلام کرده و خواستار لغو نشدن قانون تگزاس شدند. النا کاگان، یک قاضی محافظه لیبرال هم بدون هیچ توضیح قانع کننده‌ای در اقدامی غافلگیر کننده به جمع این سه مخالف پیوست.

قضات با درخواست NetChoice و انجمن صنایع کامپیوتر و ارتباطات، که فیس بوک، توییتر و یوتیوب را به عنوان اعضای خود در نظر می‌گیرند، موافقت کردند تا این قانون را مسدود کنند.

فرماندار گرگ ابوت در این باره اظهار داشت که این قانون پاسخی قابل توجیه به حرکت خطرناک شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ساکت کردن دیدگاه‌ها و ایده‌های محافظه کارانه است.

قانون تگزاس توسط مجلس قانونگذاری ایالت تگزاس که تحت رهبری جمهوری خواهان است، تصویب شد و فرماندار جمهوری خواه آن را امضا کرد. قانون تگزاس، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و دیگر سایت‌های رسانه اجتماعی محبوب را از مسدود کردن محتوا بر اساس دیدگاه منع می‌کند.

پیش از این ایالت تگزاس آمریکا قانونی را برای شبکه‌‌های اجتماعی و سرویس‌‌های وب با بیش از ۵۰ میلیون کاربر وضع کرده تا کاربران را به‌دلیل انتشار دیدگاه‌‌هایشان از پلت‌فرم حذف نکنند.شرکت‌‌هایی که قانون تگزاس را نقض کنند با شکایت‌‌های مدنی یا اقداماتی از سوی دادستانی روبه‌رو خواهند شد. این قانون برای سرویس‌‌های وب با بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال لازم‌الاجرا است که به‌افراد اجازه می‌دهند با انتشار اطلاعات، کامنت، پیام یا تصاویر با دیگر کاربران ارتباط برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سانسور کنید. ما هم طرفدار سانسور هستیم اگر شما هم طرفدار سانسور هستید. اسانسور هم خوب است. چون سانسور دارد. سنسور هم که یه چیزی تو همین مایه هاس. مثلا سنسور میل بادومک.
کلا ایول به ولت وولی وووولت.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
رویترز: آمریکا و متحدانش خواستار سرزنش
نازنین زاغری شدند.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
اشتیه: تروریسم «اسرائیل» در نبود مجازات‌های بازدارنده افزایش می‌یابد. این سخنان مصداق سخنان افراطی در شبکه های اجتماعی نیستند؟ شما از درس قانون صفر هم نمیگیرید اگر این کلمات سخیف را توجیه کنید.
آخرین اخبار