معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افتخار امروز کشور به آموزش پزشکی به دلیل کیفیت آموزش است.

 باقری فرد گفت: کیفیت در آموزش پزشکی به عنوان خط قرمز وزارت بهداشت است، افتخار امروز کشور به آموزش پزشکی، به دلیل کیفیت آموزش است و امید است با همت اساتید و دبیران بورد‌های تخصصی، این کیفیت مطلوب حفظ شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تائید آموزش پزشکی عمومی ایران توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME یکی از افتخارات نظام آموزش پزشکی کشورمان است که امیدواریم تداوم یابد.

 باقری فرد گفت: خط قرمز وزارت بهداشت در کیفیت آموزش به جهت تاثیر آن بر سلامت مردم است و هیچ کوتاهی و قصوری در این زمینه قابل پذیرش نیست و به علت تاثیر مستقیم آموزش بر درمان، تلاش و کوشش اعضای بورد در این راستا بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: گروه‌های بورد، امکان و ظرفیت علمی بسیار خوب برای وزارت بهداشت محسوب می‌شوند که باید تلاش شود از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود، زیرا اعضای بورد هر رشته، بهترین افراد صاحب نظر در حوزه آموزش بهداشت و درمان هستند و انتظار می‌رود گروه‌های بورد، در جهت حل مشکلات راهکار‌های علمی ارائه نمایند.
 باقری فرد گفت: انتخاب اعضای بورد بر اساس شایستگی است و اعضای بورد باید به لحاظ علمی و اخلاقی، برجسته، نمونه و صاحب نظر باشند. همچنین لازم است اساتید بورد به جوان گرایی و جانشین پروری نیز توجه داشته باشند و افراد منتخب بورد در تامین و ارتقای نظام اموزشی و سلامت کشور موثر باشند.

 وی گفت: امیدواریم دبیران محترم بورد که یکی از بازو‌های مهم تصمیم گیری در نظام سلامت کشور باشند و اعضای بورد‌ها باید علاوه بر رشته تخصصی خود، نقشه راه نظام سلامت را ترسیم کنند، زیرا بورد‌های علمی دلسوز‌ترین و صالحترین افراد برای ارتقای رشته‌های خود هستند.
به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، راه برون رفت از کمبود متخصص، بومی گزینی و پذیرش دستیار بومی است، یادآور شد این کار باید در چارچوب مشخص و پس از اعلام نیاز کلان مناطق و انجام بررسی‌های لازم انجام شود که انشاله در سال جاری انجام خواهد شد.

در پایان این جلسه میثاق نامه‌ای به شرح ذیل توسط دبیران محترم بورد شورای تخصصی امضا شد:
حمد و سپاس شایسته خداوند پاک و منزهی است که هدایت کننده و بصیر بر اعمال بندگان خود می‌باشد. با استعانت از ساحت کبریایی او که عدالت و حق مطلق است، با افتخار بر پیمان خود در صیانت از حقوق جامعه علمی و فرهیخته کشور، دستیاران و فراگیران و در نهایت مردم فهیم و ایثارگر تاکید می‌کنیم و حداکثر مساعی خود را در کنار سایر استادان و همکاران در جهت نیل به جایگاه والای علمی و معنوی کشور، به ویژه در سالی که به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" مزین است به کار بندیم. از پروردگار قادر متعال مسئلت داریم که همچون گذشته در این راه خطیر و ارزشمند ما را در همگامی با سیاست‌های اصلی نظام سلامت و آموزش و وزارت متبوع موفق و سربلند دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۴:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اموزش ربطی به بهداشت ندارد. اموزش مربوط به وزارت اموزش و پرورش است. ولی بهداشت یکی از چندین زیر مجموعه های علم طب است. خلط مبحث کردید. خودتان به خودتان اموزش و مدرک میدهید؟ وزارت علوم اینجا مفتخور کلاس است؟ شما زیادی از خودتان متشکر هستید. بهداشت شامل طیف وسیعی از امورات جامعه میشود. بردن نام بهداشت بدون ذکر این که منظور شما از بهداشت کدام یک از امور بهداشتی است باعث میشود در اجتماع چنین تلقی شود که بهداشت فقط همان بهداشتی است که مربوط به طب میشود. شما بهداشت را ترجمه تحت اللفظی از هایجین انگلیسی میکنید. جنگ و دعوا نداریم انتقاد سازنده و اینده نگر میکنیم. بهداشت به دفع پسماند زباله شهری هم اطلاق میشود. ایا شما هنگام بکار بردن لفظ بهداشت این موضوع و مانند دیگر ان که دفع فاضلاب شهری است را چگونه تفکیک میکنید؟ یادتان هست که چه بلایی سر این کشور به خاطر تداخل معنای لفظ remove در قضیه برجام اوار شد؟ خود شکن شیشه شکستن خطاست-سخن شناس نه ای جان من خطا این جاست. تا مردم بدانند که لفظ بهداشت کدام بهداشت است؟ ان یکی شیر است اندر بادیه-وان دگر شیریست اندر بادیه--ان یکی شیر است کادم میخورد-وان دگر شیریست کادم میخورد. عیب کار موقعی پیدا می شود که کار گره می خورد. اب رفته به جوی باز نمیگردد. فیتوپلانکتونها هم میتوانند به بهداشت مربوط باشند و هم میتوانند مربوط نباشند. بستگی به زرنگی طرف دارد. شما اول تعیین کنید منظورتان از بهداشت چند درصد و کدام درصد از بهداشت است تا ما بدانیم ابشخور شما در کدام حیطه قرار دارد. مثلا شیر ها با ادرار یا یورین خود قلمرو خودشان را تعیین میکنند. ولی شما چیزی را تعیین نمیکنید. عیبش اینجاست که وقتی جرمی ارتکاب پیدا کند مرتکب جرم شناساییش 99%غیر ممکن خواهد بود. کاری به بقیه امورات وزارتخانه نداریم چون بحث به درازا می کشد. شیخ بهایی را گفتند خیابان چهار باغ اصفهان را طراحی کن و بساز. شیخ گفت پهنایش زیاد میشود. گفتند چقدر؟ گفت: به قدری که دو شتر با بار کاه(تقریبا هر شتر دو کانتینر کاه در دو طرف یکی چپ شتر یکی راست شتر)از جهات مخالف از کنار همدیگر بگذرند ولی به هم اصابت نکنند. نتیجه اش این شده که بعد از چهارصد سال هنوز این خیابان چهارباغ اصفهان نیازی به تعریض خیابان پیدا نکرده است. مردم اندر حسرت فهم درست.
آخرین اخبار