در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دبیرخانه کنگره بین المللی شعر روح الله در خمین آغاز به کار می‌کند.

کنگره بین المللی شعر روح الله با عنوان (از حجره تا بیت) از جمله برنامه‌ها با حضور شاعران بین المللی است که برای سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل در خمین تدارک دیده شده است.

این رویداد قرار است عصر جمعه ۱۳ خرداد با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، پاکستان و افغانستان با موضوع حضرت امام خمینی (ره) در اراک و خمین برگزار شود که سرود، نمایش آئینی، خوشنویسی اشعار امام راحل و غرفه مقالات و تولیدات با موضوع اندیشه‌ها و آثار امام خمینی (ره) از برنامه‌های این رویداد است.

حمید کمانکش فرماندار خمین برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل را به صورت زیر تشریح کرد.

آیین‌های سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با رویکرد معرفت افزایی و معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) برای نسل جوان برگزار شود.

برگزاری کنگره بین المللی شعر روح الله در بیت تاریخی امام راحل برنامه مهم و شاخص سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است که دبیرخانه این کنگره همزمان با اجرای مراسم در خمین راه اندازی می‌شود.

معرفی خمین به‌عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در سطح ملی و بین المللی به منظور توسعه معنوی و مادی شهرستان از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف ۱۴ خرداد در خمین است.

۷ تا ۱۷ خرداد ماه به‌عنوان دهه بزرگداشت امام خمینی (ره) با محوریت امام شناسی نامگذاری شده و آیین‌های ارتحال امام راحل در این ۷ روز در خمین برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی ویژه عموم شهروندان و اجرای سرود سلام فرمانده با حضور دانش آموزان و خواننده این اثر به منظور اجرا در این دهه تدارک شده است.

حضرت امام خمینی (ره) احیا کننده بُعد عرفانی تفسیر قرآن کریم بود و ایشان قبل از اینکه فقیه و سیاستمدار باشد، عارف بودند و آیندگان امام راحل را بهتر و بیشتر خواهند شناخت.

شهرستان خمین منتسب به زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده و تمام اقشار مردم شهرستان وظیفه دارند نسبت به معرفی شخصیت امام خمینی (ره) نقش‌آفرینی کنند.




شاعرانی از کشور‌های ایران، پاکستان و افغانستان در این رویداد، اشعار خود در زمینه حضرت امام خمینی (ره) قرائت می‌کنند، این رویداد ملی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی و در تراز ملی برگزار می‌شود؛ سرود، نمایش آئینی، خوشنویسی اشعار امام راحل و غرفه مقالات و تولیدات با موضوع اندیشه‌ها و آثار امام خمینی (ره) از برنامه‌های رویداد ملی شعر روح الله است.

برجسته سازی زادگاه امام راحل، ایجاد بستری برای تجدید میثاق شاعران نسل‌های مختلف با آرمان‌های امام خمینی (ره) و ارتقای شاخص‌های شاعران بومی از اهداف برگزاری نخستین رویداد ملی شعر روح الله (از حجره تا بیت) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.