کاهش ۲۵۰ میلیون متر مکعبی حجم آب زیرزمینی در سال جاری

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان از کاهش ۲۵۰ میلیون متر مکعبی حجم آب زیرزمینی در سال جاری خبر داد.

جواد تیموری گفت: از ابتدای سال آبی زارعی تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه گذشته، در مجموع سفره‌های عمیق و کم عمق حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب حجم آب زیرزمینی را از دست داده‌ایم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با کاهش آب در دسترس چاره‌ای به جز رفتن به سراغ آب‌های نامتعارف مانند پساب تصفیه خانه ها، آب باران و از همه مهم‌تر توسعه آب شیرین کن‌ها نداریم.

او گف: درحال حاضر بخش زیادی از آب شرب در استان از سفره‌های زیرزمینی تأمین شده است و برای میان و بلندمدت برنامه ریزی شده که از ظرفیت سد‌ها استفاده کنیم و بخشی از آب شرب استان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.

تیموری گفت: اهتمام زیادی در خصوص گرفتن مجوز‌های شیرین سازی آب دریا انجام  شده و بر همین اساس با مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برای تأمین نیاز شرب موافقت شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حال حاضر یک آب شیرین کن در بندرترکمن  از طریق شرکت آبفا در حال فعالیت است که آب تولیدی از طریق دولت خریداری می‌شود و بخش زیادی از تنگنا‌های آب شرب در شمال غرب و غرب گلستان را برطرف می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.