آمریکا دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات و شرکت‌های روسی از جمله سخنگوی وزارت خارجه روسیه به بهانه حمله به اوکراین، اعمال کرده است.

کاخ سفید در بیانیه امروز (پنجشنبه) با هدف مجازات بیشتر مسکو به دلیل حمله نظامی به اوکراین و همچنین برای مقابله با تلاش‌های مسکو از دور زدن تحریم‌های قبلی، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری هیل، خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌هایی را اعلام کرده که مقامات برجسته دولتی و تجاری روسیه از جمله «سرگئی رولدوگین» و اعضای خانواده اش را هدف قرار خواهد داد. بنابر بیانیه کاخ سفید رولدوگین از نزدیکان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، است و امور مالی خارج از کشور پوتین را مدیریت می‌کند.

وزارت خزانه داری همچنین مدیر عامل شرکتی به نام «امپریال یاچز» (Imperial Yachts) که به حلقه داخلی پوتین خدمات ارائه می‌دهد و رئیس شرکت دولتی «یونایتد ایرکرفت کورپوریشن» (United Aircraft Corporation) که از صنایع دفاعی روسیه پشتیبانی می‌کند، را هم در تحریم‌های امروز خود گنجانده است.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید درباره تحریم‌های امروز آمده است: «ما و متحدان و شرکایمان متعهد به حمایت از اوکراین هستیم و اطمینان خواهیم یافت که دولت روسیه تأثیرات ترکیبی اقدامات اقتصادی ما را احساس می‌کند. امروز آمریکا اقدامات بیشتری را انجام داد، تعدادی از این اقدامات را شرکا و متحدانمان هم هدف قرار دادند.»

از طرفی وزارت امور خارجه نیز تحریم‌هایی علیه چندین فرد روسِ ثروتمند و نزدیک به پوتین از جمله «گاد نیسانوف» کارآفرین، سرمایه‌دار، خیر اهل روسیه؛ «الکسی مورداشوف» کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی روس و اعضای خانواده‌اش و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نظر گرفت.

وزارت بازرگانی آمریکا هم محدودیت‌های بیشتری را بر توانایی روسیه اعمال می‌کند تا دستیابی به فناوری‌ها و سایر مواد مورد نیاز برای حمله این کشور به اوکراین را محدود کند.

در همین راستا تحریم‌های امروز وزارت بازرگانی ۷۱ نهاد مستقر در بلاروس و روسیه را به فهرست نهاد‌ها اضافه کرده، و آن‌ها از دستیابی به محصولات ساخته شده با استفاده از فناوری یا نرم افزار آمریکا منع می‌کند.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شوند که نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی، و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

اروپا هم در تازه‌ترین اقدام موافقت خود را با توقف واردات بخش اعظمی از نفت خام روسیه اعلام کرد. در همین راستا «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، اعلام کرد: «۲۷ کشور اتحادیه اروپا، دوشنبه شب، با تحریم نفت روسیه، که بیش از دو سوم از واردات نفت از این کشور را در برمی‌گیرد، موافقت کردند.»

ولادیمیر پوتین در این مدت بارها با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۶:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
البته بدون توجه به مظلومیت جورج فلوید بیگناه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
خوبه
آخرین اخبار