شرکت بیش از ۳۰ هزار نوآموز کردستانی در برنامه سنجش سلامت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۳۰ هزار و ۸۵۹ نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در سال گذشته شرکت کردند.

خلیل رنجبر امروز در اولین نشست ستاد سنجش استان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه در سال گذشته ارائه کرد و گفت: خوشبختانه کردستان اولین استانی است که برنامه سنجش نوآموزان را در ایام کرونا به صورت کامل اجرا کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:در سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۵۹ نوآموز در پایگاه‌های سنجش استان شرکت کرده اند ، از این آمار تعداد ۲۳ هزار و ۹۰۲ نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۶ هزار و ۹۵۷ نوآموزان پیش دبستان در پایگاه‌های سنجش، ارزیابی شده اند.

او می گوید: دو هزار و ۲۳۰ نوآموز دیر آموز در پایگاه‌های سنجش استان شناسایی شده و از این تعداد ۳۰ نوآموز مجدد تست شدند که ۱۵ نفر آموزش پذیر، دو نفر آزمایشی و ۱۳ نفر به عنوان عادی تشخیص داده شدند.

رنجبر گفت: سال گذشته ۵۷ دانش آموز دارای مشکل جسمی–حرکتی در پایگاه‌های سنجش شناسایی شدند که از این تعداد ۱۰ نفر نیازمند به توان بخشی، ۱۲ نفر نیازمند به معلم تلفیقی و ۳۵ نفر به عنوان عادی تشخیص داده شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۶۲۹ نوآموز به پزشک متخصص شنوایی ارجاع داده شدند که تعداد ۳۵۰ نوآموز بدون مشکل، ۱۶۶ نوآموز ارجاع جهت درمان، ۳۶ نوآموز شنوایی یک طرفه، ۲۵ نوآموز نیاز به سمعک، ۱۴ نوآموز نیاز به پروتز و یک نوآموز نیز به مدارس استثنایی معرفی شدند.

او با اشاره به آمار دانش آموزان شرکت کننده در آزمون جهش تحصیلی در سال گذشته، گفت: از ۱۳۹ نفر داوطلب در این آزمون تعداد ۵۳ نفر صلاحیت ارتقا به پایه‌ی بالاتر داشتند و تعداد ۸۶ نفر نیز در این آزمون صلاحیت‌های لازم را نداشتند.

رنجبر گفت: سال گذشته هزار و ۲۷۹ نوآموز مشکوک به مشکل بنیایی بودند، که ۴۰۷ نفر از نان بدون مشکل، ۵۲۹ نفر نیاز به عینک، ۳۰۹ نفر عدم نیاز به عینک، ۱۶۸ نفر تحت درمان آمبلیوپیا، ۲۸ نفر تحت درمان دارویی و جراحی، ۵ نفر نیازمند وسایل کمک بینایی و ۲ نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی شدند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان تعداد نوآموزان مشکوک به طیف اتیسم را ۵۲ نفر هستند، تعداد نوآموزان اتیسم و معرفی شده به مدارس استثنایی ۲۶ نفر، تعداد نوآموزان معرفی به مدارس استثنایی به صورت آزمایشی ۶ نفر، تعداد نوآموزانی که اتیسم هستند و شرایط تحصیل در مدارس استثنایی را ندارند (تربیت پذیر) ۳ نفر، تعداد نوآموزان بررسی مجدد در سال آینده ۳ نفر و تعداد نوآموزان بدون مشکل و معرفی شده به مدارس عادی ۱۴ نفر می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار