نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : دسترسی مناسب به بازار‌های بکر جهانی شامل عراق، سوریه و دریای مدیترانه از مزایای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که هیچ یک از مناطق آزاد تجاری در سایر مناطق چنین مزایا و قابلیتی ندارند.

شهریار حیدری گفت : منطقه ویژه از سال ۹۵ مصوب شد و امروز شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی در این منطقه هستیم که از مجموع یک هزار و ۳۳۵ هکتار زمین منطقه ویژه، ۷۵هزار هکتار توسط هیات مدیره منطقه ویژه در قالب طرح‌های مختلف قابل توجیه واگذار شده که بخشی از این طرح‌ها به سرانجام رسیده و فعال و بخشی نیز نیمه فعال است.

به گفته نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با تصویب منطقه آزاد قصرشیرین منطقه ویژه در دل منطقه آزاد تعریف می‌شود بنابراین تلاش کردیم هم منطقه آزاد ایجاد شود و هم منطقه ویژه حفظ شود برای شهرستان قصرشیرین که به عنوان یک امتیاز ویژه و منحصر به فرد در این منطقه جا دارد.

به زودی با حضور «سعید محمد» عملیات اجرایی منطقه آزاد شروع می‌شود که علاوه بر زمین‌های منطقه ویژه، هفت هزار هکتار دیگر از زمین‌های منطقه عمومی به این مجموعه تحت عنوان منطقه آزاد تعریف می‌شود و آنچه در تعریف منطقه آزاد است در این منطقه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های لازم الاجرا توسط سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین ضرورت دارد.

۵۹ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شد

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۹ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سنقروکلیایی اضافه می‌شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در شهرستان سنقر و کلیایی نیاز به پزشکان متخصص در چند رشته از جمله مغز و اعصاب، قلب و عروق، اورولوژی، ارتوپدی و… ضروری است.

رایزنی‌های لازم در خصوص افزایش تخت‌های مصوب بیمارستان سنقر و کلیایی از ۶۰ به ۱۱۹ تخت صورت گرفته، اما نیازمند پیگیری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این زمینه هستیم.

به طور ویژه از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تقاضای پیگیری برای تهیه و نصب یک دستگاه MRI در شهرستان سنقر و کلیایی را داریم.

سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان و سامانه اتوماسیون و سرور شبکه بیمارستان سنقر نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

تأمین برخی از تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی از جمله اتوآنالایزر، سنگ شکن، سیستوسکوپ و … الزامی است دستگاه‌های دیالیز این سنقر و کلیایی نیاز به سرویس و تعمیر اساسی دارند.

برداشت ۲۴۰  تن محصول کلزا از مزارع

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: ۲۴۰ تن محصول کلزا از سطح ۱۵۴ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

سعید حیدرپور گفت: محصول برداشت شده امسال نسبت به پارسال ۴۰ تن افزایش نشان می‌دهد.

 ۲۴ هزار هکتار مزارع گرمسیری این شهرستان زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۱۱ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم دوروم و ۲ هزار تن گندم معمولی از طریق چهار مرکز خرید در این شهرستان در مناطق گرمسیری برداشت و خریداری شده است.

به منظور تسریع در روند برداشت تعداد دستگاه‌های کمباین در شهرستان به ۱۲۰ دستگاه افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم در مناطق گرمسیری تا ۱۰ روز آینده به پایان برسد و برداشت در مناطق سردسیر آغاز شود.

از مجموع ۳۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم در شهرستان گیلانغرب، ۲۴ هزار هکتار آن در مناطق گرمسیر و مابقی در مناطق سردسیر قرار دارد که پیش بینی می‌شود ۳۵ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.