امام جمعه قم:

مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند پایبند باشند

امام جمعه قم گفت: مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند پایبند باشند، چون مردم بر روی حرف‌های آنان حساب می‌کنند.

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد،دهه کرامت را فرصتی برای معرفی اهل بیت (ع) دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که حق اهل بیت (ع) را آن گونه که باید، رعایت نکرده ایم.

امام جمعه قم با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت قدسی  امام رضا علیه السلام در یک فیلم موهن گفت: از هنرمندانی که با غیرت دینی این موضوع را محکوم کردند تقدیر و تشکر می‌کنم، هنرمندانی داریم که سریال امام علی (ع) و امام رضا (ع) را می‌سازند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه آبادان گفت: نسبت به مردم قهرمان خوزستان و مردم قهرمان آبادان که این در حادثه عزادار شدند ابراز همدردی کرده و از مسئولان و طلاب جوان و پرشور و علاقه‌مند و مسئولیت‌پذیر که بیانیه مراجع تقلید را به خانه عزاداران این حادثه بردند که مراجع در کنار شما هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

او گفت: نام امام راحل را هیچ گاه نمی‌شود از خاطره‌ها فراموش کرد، امام خمینی در جایگاه رفیعی قرار دارند، روحانیت همواره در حال پیکار با دشمنان بوده است، ولی سخنان امام در ۱۳ خرداد در مدرسه فیضیه غوغایی به پا کرد، روز ۱۵ خرداد امام را بازداشت و به تهران بردند، مردم سال‌های زیادی است که با روحانیت پیمان بستند، چون می‌دانند روحانیت دلسوز آن هاست.

امام جمعه قم گفت: نهضت ادامه پیدا کرد و امام به نجف رفت و با دست پر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورد، امام خمینی سخنی غیر از دعوت به خدا و اخلاق نداشت و به مسئولان توصیه می‌کرد مردم را داشته باشید و هیچ کسی مالک انقلاب نیست و می‌گفت من هیچ کاره هستم و مردم صاحب انقلاب هستند.

او گفت: مردم این موضوع را باید بدانند که ما دو سوگواری داریم که امام یک کدام را انتخاب کرد که من برای همیشه ۱۵ خرداد را عزا می‌دانیم، ولی ما عزادار ۱۴ خرداد و ارتحال امام هستیم، اما این خلا با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای جبران شد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نیت مسئولان خیر است، ولی در شیوه‌های اجرای کار باید رضایت مندی مردم اصل باشد، افراد ضعیف و نیازمند وجود دارند که نباید در زندگی خود دچار آسیب شوند، مردم برای مسئولان سرمایه هستند، زلزله و سیل کرونا که پیش می‌آید مردم حضور پیدا می‌کنند و باید هوای مردم را داشته باشیم تا بین مردم و مسئولان اعتماد سازی باشد و اگر این اعتماد سازی به اعتماد سوزی تبدیل شود کار مشکل می‌شود.

او گفت: مردم انتظار دارند مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند پایبند باشند، چون مردم بر روی حرف‌های مسئولان برنامه ریزی می‌کنند و اگر به این وعده‌ها عمل نشود زندگی مردم با مشکل مواجه می‌شود.

امام جمعه قم گفت: احساس می‌کنیم نظارت قوی وجود ندارد و اگر نظارت قوی بود امروز شرایط این گونه نبود، گفته می‌شود چند قلم کالا گران می‌شود، ولی مردم به مغازه می‌روند و مشاهده می‌کنند که قیمت کالا‌ها ۲۰ و ۳۰ و ۵۰ درصد گران شده است و باید نسبت به سایر کالا‌هایی که وابسته نیست نظارت شود و مشکل برطرف شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه گفت: وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی مشکلات مردم کاسته شود، تیم دولت باید هماهنگ باشد و هرکسی سخنی جدای دیگری نگوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار