همزمان با دهه مبارک کرامت نخستین گردهمایی دختران "پانا" استان فارس در شیراز برگزار شد.

همزان با اولین روز از دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و روز دختر، نخستین گردهمایی خبرنگاران دختر فعال در خبرگزاری دانش آموزان استان فارس در شیراز برگزار شد.

مسئول خبرگزاری پانا در استان فارس گفت: اولین گردهمایی دختران پانا در بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا نشان دهنده این است که فصل جدیدی در خبرگزاری پانا رقم می‌خورد که با این اتفاق بیش از پیش میتوانیم در این عرصه فضا برای رشد و فعالیت دانش‌آموز خبرنگاران را فراهم کنیم.

سیده مریم ترابی گفت: همانطور که از ۱۴فروردین ۱۴۰۱ با از سرگیری بازگشایی مدارس جانی دوباره در آموزش پرورش دمید، در خبرگزاری پانا نیز شاهد حضور پرشور دوباره دانش‌آموزان بودیم و برای همه دانش‌آموزانی که در دو سال کرونایی به صورت مجازی با ما در ارتباط بودند، فضا فراهم شده که همچون قبل رسالت خبرنگاری خود را انجام دهیند

او گفت: امروزه رسانه یکی از ابزار‌های قدرت است و جامعه‌ای موفق‌تر است که در بحث سواد رسانه تقویت شده باشد و این هدف مهم را نظام تعلیم و تربیت به خبرگزاری پانا به عنوان یکی از ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی سپرده است.

ترابی گفت: خبرگزاری پانا همواره در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و تربیت نسل شش ساحتی گام برداشته که خوشبختانه در این مسیر موفق عمل کرده است.

مسئول خبرگزاری پانا فارس، این خبرگزاری را فضایی موثر برای یادگیری مهارت مسؤلیت‌پذیری اجتماعی برای دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش‌آموز خبرنگاران اگر امروز بتوانند از حقیقت دفاع کنند و بیان واقعیت داشته باشند، می‌توانند در آینده افرادی با بصیرت و هوشمند باشند.

او گفت: از زمان تاسیس و فعالیت دفاتر خبرگزاری پانا در استان‌های کشور خبرگزاری پانا فارس همیشه جز برترین‌ها بوده که این ثمره تلاش‌ها و بصیرت‌های بوده است.

ترابی گفت: در دوران کرونا و آموزش مجازی خبرنگاران پانا از محافل حضوری دور بودند، سعی کردیم با برگزاری دوره‌هایی از جمله مستندسازی و یادداشت نویسی که استقبال پرشوری از سوی دانش‌آموزان و مربیان داشت، موجب بروز خلاقیت ذهنی دانش‌آموزان شویم و در کاهش آسیب‌های روحی و روانی روز‌های قرنطینه نقش موثری ایفا کنیم.

او گفت: پارسال بیش از ۴ هزار دانش‌آموز خبرنگار عضو پانا شده‌اند و در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، این جمعیتی که در این محفل حضور دارند قطره‌ای از دریاست هستند و پیام این گردهمایی این است که حضور شما در پانا ارزشمند است و ما تلاش می‌کنیم که با حمایت مسؤلین راه را برای شما تسهیل کنیم.

ترابی دوری خبرنگاران پانا از فعالیت‌های حضوری و از سرگیری دوباره فعالیت‌های فیزیکی و حضوری دانش‌آموزان در آموزش و پرورش را به رهاسازی آب از سد تشبیه کرد و  گفت: همانطور که در رهاسازی آب از سد، در یک چشم بهم زدن دریایی خروشان از امواج راه می‌افتند و مسیر رودخانه را سیراب می‌کنند، در دوماه اخیر و بازگشت دانش‌آموزان به جایگاه اصلی خود ما شاهد دمیده شدن روح دوباره‌ای در فعالیت‌های دانش‌آموزی بودیم.

او گفت: در بحث جهاد تبیین، رسانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، دانش‌آموز خبرنگاران پانا فارس در این عرصه گام برداشته‌اند و با بیان واقعیت‌ها خصوصا در بحث بازگشایی وو حضوری شدن کامل مدارس واقعیت‌های این عرصه و لزوم بازگشایی و تاثیرات منفی تداوم دوری از فضای آموزشی را به خوبی به قلم و تصویر در آوردند و این پیامی واضحی بود برای اندک مخالفینی که در برابر حضوری شدن مدارس داشتیم.

مسئول خبرگزاری پانا فارس گفت: در دو ماهه اخیر پوشش‌های خبری از جمله ستاد اسکان مسافران نوروزی، بازگشایی مدارس، حال و هوای ماه رمضان در مدارس، بزرگداشت مقام معلم و روز قدس نشان دهنده این بود که بدون درگیری با ذات اصلی رسانه و صداقت تمام به بیان واقعیت پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.