محمد البخیتی درباره هر گونه نقض آتش بس از سوی متجاوزان سعودی و تبعات آن هشدار داد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هشدار داد اگر کشور‌های متجاوز به مفاد آتش بس بی توجه باشند، آماده ایم تا عمق عربستان و امارات را هدف قرار دهیم.

محمد البخیتی در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین با استقبال از تمدید آتش بس، از آتش بس به عنوان گام اول در مسیر رسیدن به صلح فراگیر در منطقه یاد کرد و گفت: باید به این نکته اشاره کنم که آتش بس بر اساس درخواست کشور‌های متجاوز و مزدورانشان تمدید شده است، زیرا آنان بیش از ما به آتش بس نیاز دارند، البته ما نیز همواره طرفدار صلحیم.

وی با اشاره به استقرار آتش بس میان نیروهای مردمی یمن و متجاوزان سعودی طی ماه های اخیر افزود: با وجود اقدامات مکرر کشور‌های متجاوز و مزدورانشان در نقض آتش بس، این اولین آتش بسی است که تا الان دوام آورده که این اتفاق به دلیل نیاز متجاوزان به آن است. ما به آتش بس پایبندیم و معتقدیم آتش بس می‌تواند گام اول در مسیر رسیدن به صلح فراگیر در منطقه باشد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله متجاوزان سعودی را بیشتر به آتش بس نیازمند توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: نیاز متجاوزان به آتش بس به این دلیل است که نیرو‌های یمنی موفق شده اند توان پهپادی و موشکی خود را تقویت کنند تا بتوانند به کشور‌های متجاوز آسیب برسانند. آخرین حمله به عربستان از دلایل اصلی تن دادن آنان به پذیرش آتش بس است، اما به طور کلی ما نیز چنین آتش بسی را گامی مثبت در مسیر رسیدن به راه حل فراگیر می‌دانیم.

وی درباره موارد نقض آتش بس گفت: بیشتر اتفاقاتی که نقض آتش بس به شمار می‌آید در بخش فعالیت‌های نظامی است، اما به طور کلی نقض آتش بس در مقایسه با گذشته از نظر آماری کاهش داشته است. البته ما نیز از نظر نظامی آماده ایم، زیرا می‌دانیم پذیرش آتش بس از سوی کشور‌های متجاوز بیانگر این نیست که وجدانشان بیدار شده است بلکه این امر به قدرت گرفتن نیرو‌های یمنی در حوزه دفاعی مرتبط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
درود خدا بر یمن و انصار الله
آخرین اخبار