مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت محصول راهبردی گندم از ۴۲ هزار هکتار مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید گندم استان فارس خبر داد.

منصور امیریان گفت: برداشت گندم در شهرستان ۱۵ روز زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است و عملیات برداشت که از پنج روز گذشته آغاز شده است تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

او گفت: ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را برعهده دارند و با توجه به خسارت سرمازدگی و تداوم خشکسالی و ازبین رفتن بخشی از سطوح زیر کشت، کاهش تولید محصول نسبت به سال گذشته حتمی است.

این مقام مسئول گفت: ۱۸ مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کند و هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت صورت گرفته است.

امیریان با تاکید بر اینکه همانندسال‌های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، گفت: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می‌شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلات عدیده در تامین نهاده‌های دامی می‌تواند در تغذیه دام‌های شهرستان مفید واقع شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به منظور جلوگیری از سودجویی دلالان و واسطه‌ها از تردد خودرو‌های حامل کاه بدون مجور جهاد کشاورزی جلوگیری خواهد شد، لذا دامداران و سایرین قبل از حمل و جابجایی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار