با حضور خادمان حرم مطهر رضوی، ضریح امامزاده سید محمد بارده در شهرستان بِن غبارروبی و با گلاب ناب شستشو داده شد.

این مراسم با تلاوت قرآن و مداحی آغازشد و سپس با گشودن درب‌های ضریح مطهر توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، داخل ضریح و سنگ قبر امامزاده سید محمد بارده غبارروبی و عطر افشانی شد.

در آیین غبارروبی ضریح امامزاده سید محمد بارده که با حضور اهالی روستای بارده برگزار شد، خادمان حرم امام رضا (ع) نشان خادمیت را به هیات امنای آستان امامزاده اهدا کردند.

در یان مراسم یکی از خادمان حرم رضوی با مداحی در وصف امام رضا (ع)، زائران امامزاده سید محمد بارده را روانه صحن و سرای حرم رضوی کرد.

همزمان با نوای یا رضا (ع)، آستان مبارک غبارروبی و اشک شوق زائران و مجاوران این بارگاه مقدس بدرقه راه خادمان حرم رضوی شد.

در این آیین همچنین پرچم منقش به نام علی بن موسی الرضا (ع) در جمع مردم روستای بارده به اهتزاز درآمد.


بیشتر بخوانید


بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید محمد ابن حمزه (مکنی به ابوالقاسم) بن علی ابن حسین بن احمد بن محمد بن اسماعیل بن ابراهیم الاصغر (ملقب به مرتضی) بن حضرت باب الحوائج؛ امام موسی این جعفر الکاظم (علیه السلام) در ضلع شرقی روستای بارده از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری (در فاصله ۴۸ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد؛ مرکز استان) میان دو کوه نساه و برآفتاب، واقع گردیده و با توجه به مناظر بسیار زیبا و دلنواز کوهستانی و چشمه‌های خنک اطراف و آب و هوای مطلوب منطقه، سالانه پذیرای هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف می‌باشد.

عکاس: محسن مولوی وردنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار