دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از کودکان کار و خانواده هایشان تاکید کرد.

شهرام کرمی گفت : متاسفانه براساس گزارش‌های واصله افرادی به صورت سازماندهی شده و غیرقانونی با بکارگیری کودکان و نوجوانان بصورت گروهی در کارگاه‌ها یا مراکز جمع آوری و تفکیک زباله به بهره کشی اقتصادی از آنان می‌پردازند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه این اقدام مغایر با قانون کار و مصداق بارز نقض حقوق اطفال و نوجوانان است، طبق قانون این اقدام جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است.

در این راستا، به منظور پیشگیری از بزه دیدگی این کودکان در معرض خطر، مقرر شد موضوع از طریق نهاد‌های ذیربط بررسی و ضمن شناسایی این باندها، نتیجه جهت پیگرد قضائی به دادسرا منعکس شود.

دستگاه‌های متولی همچون بهزیستی و شهرداری باید نسبت به شناسایی و ساماندهی دیگر کودکان کار اقدام کنند، تا پیش از شیوع کرونا برنامه‌های خوبی در این راستا صورت گرفته بود که امید است تداوم پیدا کند و طرح‌های حمایتی برای اینگونه از کودکان مستمر باشد.

باید از ظرفیت خیرین برای حمایت از کودکان کار و خانواده هایشان استفاده کرد، از آنجایی که ادامه تحصیل این کودکان امری ضروری است و می‌تواند آن‌ها را در آینده از سوق یافتن به دام آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد، یکی از اقداماتی که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیرین انجام داد تهیه بسته‌های آموزشی و فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل این کودکان است.

آموزش و پرورش هم باید نسبت به شناسایی این دسته از کودکان که ترک تحصیل کرده اند اقدام و برای بازگشت آن‌ها به ادامه تحصیل تلاش کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.