معاون ورزش قهرمانی ورزش و جوانان همدان گفت: باشگاه‌های ورزشی حق تجویز و استفاده از انواع دارو و مکمل‌های ورزشی برای ورزشکاران و اعضا را ندارند.

علی ضمیری کامل گفت: تنها داروخانه‌ها مجوز ارائه مکمل‌ها و دارو‌های ورزشی را دارند و درصورت عرضه این مواد در باشگاه‌های ورزشی با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

او درباره خطرات استفاده از مواد نیروزا و مکمل‌های غیر قانونی گفت: با توجه به اهمیتی که شهروندان به سلامت خود می‌دهند نصب تبلیغات و بیان پیامد‌های هشدار دهنده در باشگاه‌های ورزشی، استفاده از این گونه مواد خطرناک را کاهش می‌دهد.

ضمیری کامل گفت: هم اکنون کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی در استان همدان تشکیل شده تا بازرسی از باشگاه‌ها با دقت و قدرت بیشتر و نظارت همه جانبه انجام شود.

او گفت: باشگاه‌های ورزشی بازوان پرتوان اجرایی ورزش به خصوص در توسعه ورزش قهرمانی هستند و در رابطه با حفظ سلامت جسمی مردم با باشگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته وی، باید استاندارد باشگاه‎‌های ورزشی را برای مردم تبیین کنیم و زمانی که مردم از استاندارد‌ها آگاه شوند، بهترین باشگاه را انتخاب می‎کنند.

این مسئول گفت: توجه به وضعیت باشگاه‌های ورزشی و نظارت و بازرسی بیشتر از این اماکن موجب می‌شود افراد بیشتری به ورزش علاقه نشان دهند و همین امر ضامن سلامت اقشار مختلف جامعه است.

برچسب ها: ورزش و جوانان ، مکمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.