بحران در داخل کابینه بنت بالا گرفته و چند ماهی می‌شود تحلیلگران فروپاشی آن را پیش بینی کرده اند؛ اتفاقی که حالا در آستانه به وقوع پیوستن است.

این روز‌ها اوضاع سیاسی در سرزمین‌های اشغالی به شدت بحرانی است. اتفاقی که شاید تا به امروز و تا این حد بی سابقه بوده است. بیشتر احزابی که با بنت ائتلاف کرده بودند در ماه‌های اخیر یکی یکی از او جدا شدند و در صدد تشکیل یک ائتلاف جدید هستند. این همان چیزیست که از ابتدا بنت و اطرافیانش از آن هراس داشتند و برای حفظ موقعیت سیاسی خود دست و پا می‌زدند.

پیش بینی روزنامه‌های صهیونیستی از عمر کابینه بنت

در همین روز‌های اخیر روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی پیش بینی کردند که نهایتاً یک ماه دیگر کابینه فعلی رژیم صهیونیستی می‌تواند به کار خود ادامه دهد و بعد از آن فروپاشی‌اش حتمی است. حالا بعد از گذشت چند روز و قوت گرفتن این احتمال تنها چیزی که جای سوال برای چهره‌های سیاسی در این رژیم باقی گذاشته این موضوعست که کابینه نهایتاً به چه شکلی سقوط خواهد کرد.

با توجه به بر هم ریختگی اوضاع سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی این طور به نظر می‌رسد نفتالی بنت سالگرد یک سالگی نخست وزیری‌اش را هم نخواهد دید و قبل از آن باید از قدرت کنار گذاشته شود.

از همان روز‌های اول پیروزی بنت در انتخابات و تشکیل کابینه بسیاری در داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی از نزدیکان نخست وزیر بار‌ها به صورت رسمی و غیررسمی عنوان کرده بودند که کابینه فعلی متناقض‌ترین و متزلزل‌ترین کابینه حال حاضر در رژیم صهیونیستی از ابتدا تا به امروز است. کابینه‌ای که مخلوطی از احزاب مختلف با رویکرد‌های سیاسی متفاوت بود و همه نوع دیدگاه را به نظر خود در اطرافش جمع کرده بود.

کابینه‌ای که متشکل شده بود از احزاب چپ گرا و ملی گرای افراطی یهودی، احزاب دینی و همچنین اعضای فهرست مشترک عربی. یعنی معجونی از تمامی عقاید و دیدگاه‌های سیاسی که تا به امروز هر کدام با رقیبانشان چالش‌ها و کشمکش‌های فراوان داشتند. حالا همین مخلوط احزاب و همین تنوع نظرات سیاسی به نظر می‌رسد قرار است کار دست بنت بدهد و سرزمین‌های اشغالی در کمتر از سه سال شاهد پنجمین دوره از انتخابات زودهنگام باشد. اتفاقی که به خودی خود می‌تواند برای صهیونیست‌ها گران تمام شود و تو خالی بودن ادعا‌های آن‌ها را حتی در داخل هم به اثبات برساند.


بیشتر بخوانید:

بنت: اسرائیل در آستانه فروپاشی است
عادل عبدالمهدی: بدون رهایی از شر اسرائیل، خبری از صلح و حاکمیت نخواهد بود


اما در رقابت‌های انتخاباتی که بنت در نهایت در آن پیروز شد نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که خود را شکست خورده میدان تصور می‌کرد از همان ابتدا آشکارا عنوان کرد که تمام تلاشش را برای فروپاشی کابینه فعلی به کار خواهد بست عهدی که حالا به نظر می‌رسد به آن پایبند بوده و در حال نتیجه دادن است. بسیاری در داخل نظام سیاسی کابینه صهیونیستی بر این باور بودند استعفا‌های پیاپی در کابینه می‌تواند یکی از اقدامات نتانیاهو برای ضربه زدن به رقبای سیاسی خود یعنی بنت بوده باشد. البته این بعد‌ها در سخنان خود نخست وزیر سابق هم به اثبات رسید و مشخص شد که او با وعده دادن به اعضای کابینه برای سمت‌ها و پست‌های بالاتر آن‌ها را ترغیب به استعفا کرده است.

حالا در این میان حملات سریالی در سرزمین‌های اشغالی و ضربات متعدد به بدنه این رژیم از سوی مقاومت هم مزید بر علت شده؛ بسیاری در کابینه سیاسی، بنت را ناتوان از کنترل اوضاع در مناطق اشغالی می‌دانند و علت بالا گرفتن درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و افزایش حملات انتحاری به صهیونیست‌ها را ناشی از همین ناتوانی و عجز می‌دانند.

بی اعتمادی سرمایه داران صهیونیستی به اوضاع داخلی و خروج از سرزمین‌های اشغالی

نتانیاهو که خود با فساد‌های گسترده اقتصادی به قدرت رسیده بود حالا به دنبال به دست گرفتن دوباره قدرت است. قدرتی که به دلیل بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان احزاب و ائتلاف‌های موجود آن هم روزگار خوشی ندارد و به گفته روزنامه آهارتص سقوط کابینه بنت حتمی است. همین وضع موجب شده سرمایه داران صهیونیستی به فکر خروج از سرزمین‌های اشغالی و رفتن به کشور‌های باثبات‌تر باشند، اتفاقی که همین امروز هم در حال افتادن است و شاید پیامد آن خیلی بیشتر از مشکلات اقتصادی و فشار تورمی ناشی از جنگ اوکراین برای صهیونیست‌ها و غربی‌ها باشند؛ کسانی که روی پول همین سرمایه داران حساب باز کرده بودند و با قدرت آن‌ها می‌تاختند.

روزنامه‌های آمریکایی نیز در همین روز‌های اخیر از جمله روزنامه نیویورک تایمز که از سفر قریب الوقوع جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود حالا در خبری جداگانه نوشته اوضاع سیاسی آشفته در سرزمین‌های اشغالی موجب شده فعلاً بایدن سفر خود را به تعویق بیاندازد.

هراس بایدن از اوضاع داخلی در کابینه بنت

روزنامه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مطلبی با اشاره به دلیل به تعویق افتادن سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی نوشته این تعویق به خوبی نشان می‌دهد اوضاع سیاسی در داخل کابینه آن قدر متزلزل و در شرف فروپاشی است که حتی بایدن هم نسبت به فردای آن مردد است و حالا تصمیم گرفته تا مشخص نشدن اوضاع سیاسی و معلوم نشدن سرنوشت کابینه بنت پا در این منطقه نگذارد.
همین روزنامه نوشته: آمریکایی‌ها از این نگرانند که با سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی کابینه بلافاصله فرو بریزد و شائبه دخالت واشنگتن در اوضاع داخلی اسرائیل تقویت شود برای همین حالا می‌خواهند از بیرون اوضاع را رصد کنند و تا زمان ثبات نسبی وضعیت پا در اینجا نخواهند گذاشت.

روزنامه هاآرتص هم در همین روز‌های اخیر در گزارشی مفصل که به تشریح اوضاع داخلی در سرزمین‌های اشغالی پرداخته عنوان کرده که زوال و فرپاشی در اسرائیل نزدیکتر از آن چیزیست که تصور می‌شد و کابینه بنت کم کم باید خود را آماده کند تا گواهی مرگش را امضا کند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت با اشاره به گزارش موسسه مطالعات امنیتی دانشگاه تل آویو در گزارشی تفصیلی نوشته تمامی سناریو‌ها برای اسرائیل در سال ۲۰۲۲ بد و ناگوار است و تقریباً هیچ چراغ روشنی در آن دیده نمی‌شود.

اوضاعی که حالا به نظر می‌رسد هر روز که از آن می‌گذرد کابینه بنت به پایان خط نزدیکتر می‌شود و آشفتگی در سرزمین‌های اشغالی بالا می‌گیرد و سوت پایان عمر این کابینه هنوز به یک سال نرسیده کم کم به گوش می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
حسبی الله یعنی خدا برامون بس وکافیه فقط توکل به خدا کنید وکفی بالله وکیلا یعنی خدا بهترین وکیل ونگهدارنده ما در مقابل دشمنان هست پس فقط خدا وباقتدار بجنگید وباج به دشمن خونخوار وقاتل ندید وباهاش مبارزه کنید چون خدا باماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به امید نابودی کامل اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این کابینه یا اون کابینه چه فرقی میکنه اصل کار موساد که جان مون دست ش فردا اراده کنن هر کی رو بخوان ترور میکنن بعد ما میریم پرچم آتیش میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما نمی دانیم رسانه دروغگو هستش یا اسرائیل دروغگو هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دروغی بیش نیست مطمئن باشید دشمن همیشه یک گام جلوتر حرکت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اسراییل جاش تو سطل زباله تاریخه ، حالا منافقین گرامی هرچقدر دوست دارند منفی ثبت کنند،حقیقت تلخه!
Iran (Islamic Republic of)
ح۰م۰ب۰۰۰
۱۸:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام/فروپاشی کابینه هرچند علامت تزلزل سیاسی واجتماعی در رژیم غاصب سرزمین مقدس فلسطین است .اما در کوتاه مدت میتواند زمینه ظهور دولتی اقتدارگرا وسرکوبگر سفاک منجر شود.هرچند در درازمدت باسرکوبی واختناق در درون جامعه صهیونیستی. زمینه ساز فرو پاشی جامعه والنهایه محو رژیم پوشالی بیانجامد)...بامید آنروز...یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
هرچقدر اینجا ظهور کرد اونجا هم ظهور میکنه. وقتی بنت نتونه بقیه هم نمی تونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اسرائیل باید از بین برود و خواهد رفت .
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۷:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این قدر که هواسمون به کابینه اسرائیل هست.
یه کمی هم هواسمون به بازار باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اقا استشهادی خواستین هستما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دمتون گرم عزیز شما چند ماهه درخواست استشهادی شدن میدید ولی قبول نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای نفتالین بنت شما باید کابینت هات رو عوض کنی هیچ راهی هم وجود نداره ننگت باد اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
۴۰ ساله اسرائیل داره دل ملت ایران خون می کند ، تو را بخدا آزاد بزارید حزب‌الله دهن اینها سرویس کند لشکر جندالله بیکار نمی نشیند حیدریان، فاطمیون ، زینبیه و آزادگان حمایت می‌کنند ، این صهیون ترسو تر از آن هستند که بخواهند جسارتی کنند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خداوند در قران فرمودن به رسوالله اگر همه از شما روی گرداندن فقط بگو حسبی الله وتوکلت علی الله وکفی باالله وکیلا
کاربر عزیز شما هم همین رو بگو غصه چرا تا خدا هست همه چیز زیر سلطه اوست پس غم مخور وبا اقتدار در مقابل دشمن نابود شدنی وایسید وبه خدای ماندنی توکل کنید واز چیزی جز او نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
معنی این کلمات عربی چیه ؟
ترجمه فارسیش هم بنویس که بدونیم خوبه یا بد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر اسراییل ادمکش قاتل
انشاالله اسراییل غاصب به اذن الله از روی زمین محو میشود
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل ... ما کاری با اسرائیل ندارم ولی اسرائیل با کل دنیا کار داره
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۳:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
فعلا که تمام دنیا داره با تعامل می کنند مثل اسرائیل با عربها . ما فقط داریم روز به روز منزوی تر میشیم . حالا شما هی زور بزنید بگید امریکا دارذه منزوی میشه ولی واقعیت اینه ما داریم منزوی تر میشیم خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۳:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
حالا گیرم اسرائیلم نابود شد . خب بعدش ؟ چ فرقی ب حال ما داره ؟ ما تو فقر و بدبختی و فلاکت داریم دست و پا میزنیم . ی مشت مسئول شکم پر ک اندازه هفتاد پشتشون دزدیدن و بچه هاشون تو امریکا و کانادا و اروپا عشق و حال میکنن بفکر نابودی اسراییلن .. بجای نابودی اسرائیل یه فکری ب حال مردم بدبخت بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
فرقشو تو نمیفهمی . وقتی از نون خوردنت تا او سلبریتی ۲ زاری دست اوناس وقتی هر کاری میکنن تا امثال تو تو اسایش نباشن وقتی حرف دهن همون مسئولین شکم پر که اقا زاده هاشون اون طرف ابه وقتی سلبریتی که در یه لحظه مشخص حرفاشون برنامه ریزی شدس همه اینا از اونا خط میگیرن باز میگی ربط نداره . همون سلبریتی که میگه تفنگت را زمین بگزار تا کشور بشه مثل عراق و سوریه فک میکنی نگران توعه. نه اونا که تو زمان خطر با گرین کارت رفتن اون ور . تو ساده میمونی که تفنگتو زمین گزاشتی یه مشت خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما سوت پایان رژیم اسقاطیل را از خدا می خواهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دست بردارید ازدشمنی با دنیا تا هک نشوید البته منافقین هگمحاهدین خلق یا هر کوفتی همچنان باقی است برای هک کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اینقد که شما به فکر مسائل اسرائیل هستید خود اسرائیلیها نیستن همینه که مملکت ما به گند کشیده شده اقا اسرائیل نه روغنش شده 400 نه هر روز ارزش پولش پایین میاد نه بیکاریش ملیونیه نه اقتصادش داغونه همه دنیاهم قبولش دارن به نظرم به فکر ایران باش که با خیال نابودی اسرائیل خودت به فنا نری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ برای اینو اون فرستادید هرروز ایران بوی مرگ میده فازتون چیه لب و دهن نباشید اسراییلو میخواید نابود کنید حمله کنید بهش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آدمی چقدر عصیان میکند خود آفرینده هم برای انسانهای عصیانگر مرگ خواسته اونوقت شما خودتون عقل کل میدونید مرگ برای ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ان شاءا..به فضل الهی زود زود زود نابود بشید دنیا ی نفس راحت بکشه از دستتون
الهی آااااااااامین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به امید نابودی کامل رژیم جعلی صهیونیستی.بزرگترین حسن مسئولین خارجی این هست که وقتی اشتباه و ناتوانی از خود نشان میدهند : فورا خود را کنار کشیده و استتفا میدهند.
ولی در کشور ما مدیری که 40 سال هست با شیوه اشتباه مدیریت میکند چنان محکم و مادام العمر به میز و صندلیش چسبیده که فقط جناب ملک الموت میتواند عزلش کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
امثال همون ۴۰ ساله نباشه فک میکنی نفر بعدی به فکر تو میفته . با خودت روزی ۱۰۰ بار بگو
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۱۲:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
الکی دلخوش نباشید اینا نابود شدنی نیستن الان چهل ساله داریم میگیم بزودی محو میشن فعلن که گرونی و مسعولین رشوه بگیر امسال شهر داری ها و مترو پلها و مدیران نالایق دارن مردم ضعیف را محو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ان شاءالله نابودی کامل اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خودتون سر کار بزارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
جمع لاشخور ها جمع است .روزهای پایانی عمرتون رسیده به فضل امام زمان.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
صهیونیست ها هم خودشون بدبخت کردن هم دیکران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ براسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
مهدیار
۱۳:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خیلی تاثیر گذار بود
آخرین اخبار