اعزام هوایی زائرین به عتبات عالیات/اعزام ۳۳۵ نفر از استان در قالب سه کاروان به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: اعزام زائرین به عتبات عالیات فعلا تنها از طریق هوایی امکانپذیر است.

سعید کریمی خو با اشاره به بسته بودن مرز‌های زمینی برای اعزام زائرین به عتبات عالیات، گفت : از زمان شیوع بیماری کرونا وزارت کشور عراق مرز‌های زمینی خود را برای ورود زائرین به این کشور بسته است.

به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه طی این مدت تنها اعزام زائرین از طریق مرز‌های هوایی بوده و در حال حاضر هم امکان اعزام زمینی زائرین به عتبات عالیات وجود ندارد.

متاسفانه عراق هنوز اجازه بازگشایی مرز‌های زمینی را نداده است.

در حال حاضر اعزام زائرین تنها از طریق هوایی امکانپذیر است، از ابتدای امسال تاکنون سه کاروان را از کرمانشاه از طریق هوایی به عتبات عالیات اعزام کرده ایم و در خرداد ماه هم سه کاروان دیگر اعزام خواهیم داشت.

اعزام زائرین کرمانشاهی به عتبات عالیات از طریق فرودگاه امام (ره) تهران انجام می‌گیرد، هزینه رفت و برگشت هر زائر برای پنج روز اقامت حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

تلاش‌هایی پارسال برای راه اندازی خط پروازی کرمانشاه به نجف اشرف شد بهسازی که در باند فرودگاه کرمانشاه درحال انجام است از یکسو و مبلغ گزافی که ایرلاین‌ها برای این موضوع درخواست کردند از دیگر سو باعث شد تا این موضوع منتفی شود.

براساس رایزنی‌های انجام شده امیدواریم برای اربعین امسال مرز زمینی خسروی برای اعزام زائرین کشورمان باز شود .

۳۳۵ نفر به حج تمتع اعزام می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، از اعزام ۳۳۵ نفر از استان در قالب سه کاروان به حج تمتع خبر داد و گفت: ۱۴۵ نفر از این تعداد آقا و ۱۹۰ نفر خانم هستند.

سعید کریمی‌خو گفت: از اول تا هفتم ذی‌القعده به عنوان هفته حج، ایامی است که زائران عازم بیت‌الحرام در حال هوای اعزام هستند و برنامه‌های آموزشی توسط کاروان در مراحل نهایی است.

امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل بیماری کرونا شرایط برای اعزام زائران خانه خدا فراهم شده و واکسیناسیون کرونا و معاینات پزشکی زائران استان هم انجام شده است.

 ۳۳۵ نفر از استان در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می شوند ۱۴۵ نفر از این تعداد آقا و ۱۹۰ نفر خانم هستند.

ادای احترام کارگزاران حج و زیارت با حضور در مزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دیدار با استاندار و بررسی برنامه‌های حج و زیارت استان و برگزاری برنامه آموزشی برای زائران از جمله اهم برنامه‌ها در هفته حج است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.