مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۴ پایگاه شهری و روستایی به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان پیش بینی شده است.
محمود نقوی از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه سال جاری خبر داد.
او گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور زمان آغاز برنامه سنجش از ابتدای تیرماه، برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ وارد پایه اول خواهند شد و همچنین جاماندههای سنجش سال تحصیلی گذشته انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جامعه هدف برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سال جاری همه متولدین ۹۴/۰۷/۰۲ الی ۹۵/۰۷/۰۱ است.
نقوی گفت: سامانه سنجش از تاریخ ۲۷ خردادماه آماده نوبت گیری است و ساعت کاری پایگاهها با رعایت فاصله اجتماعی از ساعت ۸ الی ۱۳ و با حداکثر پذیرش ۳۹ نفر در پایگاه نوع الف و ۲۶ نفر در پایگاه نوع ب خواهد بود.
او به هزینه اجرای طرح سنجش اشاره کرد و گفت: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است و پنج درصد نوآموزان به صورت رایگان و ۱۰درصد به صورت نیم بها سنجش خواهند شد و همه نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از هفته پایانی خرداد سامانه برای نوبت گیری فعال شده و اولیا میتوانند با مراجعه به مدارس ابتدایی نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
نقوی گفت: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه میکنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.
به گفته او تمهید مقدمات اولیه برای تعیین مدارس که محل پایگاه سنجش است و همچنین اطلاع رسانی به مسئولان پایگاههای سنجش برای آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول درحال انجام است و نکات بهداشتی و فاصله گذاری در رفت و آمد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه کلاسهای توجیهی – آموزشی برای عوامل پایگاه نظیر آزمایندگان تحصیلی، شنوایی، بینایی و مراقب سلامت صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با گفت: اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارساییهای جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است.
نقوی گفت: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورتهای اجرای این برنامه است.
منبع: ایرنا