معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ثبت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد امسال خبر داد.

حیدر صادقی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدید ازآثار تاریخی استان از ۱۱ تا ۱۵ خرداد  به ثبت رسید که به ترتیب مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان)، باغ فین کاشان و کاخ چهلستون رتبه اول تا سوم بازدید را به خود اختصاص دادند.

به گفته او با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از ۱۱ تا ۱۵ خرداد امسال ۳۲۰ هزار نفر اقامت گردشگران در واحد‌های اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان به ثبت رسید.

شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه‌های اول و دوم اقامت گردشگران را در تعطیلات نیمه خرداد امسال به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید: در این مدت، کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ۲۸ شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به گردشگران فعال بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

در تعطیلات عید نوروز و عید فطر امسال نیز این استان با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شد به طوریکه در تعطیلات عید فطر در اردیبهشت ظرفیت اماکن اقامتی برخی از شهر‌ها مانند اصفهان و کاشان تکمیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.