مدیر ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در ۲ روز تعطیلات عید فطر شهرستان های شرقی و جنوبی استان اصفهان در جذب گردشگر موفق بودند.

شهرام امیری گفت: توزیع مسافر در سراسر اصفهان از سیاست‌های حوزه گردشگری استان است که شهرستان‌های شرقی و جنوبی (به جز اصفهان و کاشان) در این ۲ روز در جذب گردشگر موفق بودند و جمعیت قابل توجهی از مسافران به این مناطق رفته اند.

فعالیت‌های تبلیغاتی و جریان سازی برای جذب مسافر در شهرستان‌های غرب در حال انجام است تا اینکه تا ۲ روز آینده شاهد رونق بیشتر گردشگری در آن مناطق باشیم.

او تعطیلات چند روزه عید فطر، گذر از شرایط سخت کرونایی و فراگیری واکسیناسیون را از عوامل موثر در افزایش سفر‌ها در این روز‌ها عنوان کردو گفت: ۶۰ هزار گردشگر از باغ فین کاشان و ۳۰ هزار نفر از کاخ چهلستون تاکنون بازدید کرده اند که این آثار تاریخی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارند.

امیری می‌گوید از میان ۳۷ هزار نفر اسکان در اقامتگاه‌های رسمی در تعطیلات عید فطر تا کنون ۲۰ هزار نفر در کاشان و ۱۷ هزار نفر آن در سایر شهر‌های استان اصفهان بوده است.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مراکز اقامتی رسمی در شهر‌های اصفهان، یزد و مشهد و استان‌های کردستان، همدان، گیلان و مازندران و جزایر جنوب کشور تکمیل شده و بیشترین تعداد رزرو اقامتگاه‌های رسمی را به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از شیراز، شهر اصفهان با ۹۸ درصد تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی و استان مازندران با ۹۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.