عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح ساخت دستگاه تولید کننده واکسن کرونا از مشهد در دومین دوره رقابت علمی بین‌المللی رقابت کنز برگزیده شد.

طرح "ساخت دستگاه تولید کننده واکسن کرونا در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی بر پایه تکنولوژی میکروفلوییدیک" از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دومین دوره رقابت علمی بین‌المللی بنیاد علم و فناوری مصطفی (رقابت کنز) برگزیده شد.

طرح ساخت دستگاه تولید کننده واکسن کرونا توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌ها به سرپرستی دکتر سید علی موسوی شایق، عضو هیات علمی این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

سرپرست شرکت ریز سامانه بهبود درمان در این خصوص گفت: در رقابت علمی بین‌المللی بنیاد علم و فناوری مصطفی (رقابت کنز) دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید، به چالش‌های موجود در جهان اسلام می‌پردازند و راه کارها، ایده‌ها و دستاورد‌های علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدیویی ارائه می‌دهند.

دکتر سید علی موسوی گفت: در دومین دوره از رقابت کنز که اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد، ۶۵۸ اثر از دانشمندان ۲۵ کشور جهان در ۶ حوزه شامل ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، ۷۷ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴۱ اثر نیز در حوزه حمل و نقل توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله پایانی دومین دوره رقابت علمی کنز، پس از انجام فرایند‌های ارزیابی و غربالگری‌های آثار طی چند مرحله، کمیته داوران در اجلاس نهایی، ۶ ایده علمی برتر را از بین آثار راه‌یافته به مرحله نهایی، به عنوان برندگان نهایی رقابت انتخاب کردند.

دکتر موسوی گفت: تنها ۲ طرح در حوزه سلامت و فناوری پزشکی از کشور‌های مالزی و ایران انتخاب شدند که طرح "ساخت دستگاه تولید کننده واکسن Covid-۱۹ " به سرپرستی اینجانب با حضور هشت نفر از محققان رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی برق و الکترونیک و کامپیوتر و بیوتکنولوژی، نیروی اصلی در این تیم فناور و با همکاری ۱۴ نیروی نخبه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شد.

او گفت: برای ساخت این دستگاه بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که بخشی از آن را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.