آقای علیزاده گفت: طرح واکنش سریع راهداری با هدف ارتقای کیفیت و سرعت خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راهها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای، تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت در استان آذربایجان شرقی اجرا میشود.
براساس این طرح تمامی هموطنان به ویژه رانندگان حرفهای که در راههای کشور تردد میکنند به عنوان همیاران مردمی حوزه راهداری کشور میتوانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جادهها شامل مشکلات اولویت دار ایمن سازی راهها با رویکرد اقدامات سریع، موثر و زودبازده اقدام کنند.
موضوعات قابل گزارش در مرحله اول این طرح شامل لکه گیری و اصلاح چالههای مخاطره آمیز جاده ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح شانه جاده ها، رفع نقص از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچهای تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظهای ایمنی آسیب دیده، آشکارسازی موقعیتهای غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده هاست.
ادارات راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستانهای استان موظفند با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپهای راهداری و راهدارخانهها و گشتهای راهداری پس از دریافت سیستمی درخواستهای مردمی از موارد و مشکلات مذکور بر حسب اهمیت و اولویت بندی موارد در سریعترین زمان اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.