یک دیپلمات مجارستانی به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و نماینده رژیم صهیونیستی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

چابا کوروسی، دیپلمات مجارستانی از سوی سازمان ملل به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی انتخاب شد. این نهاد که ۱۹۳ عضو دارد، پس از پایان دوره یک ساله عبدالله شهید، رئیس اجلاس هفتاد و ششم، رئیس جدید را انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کوروسی در ماه سپتامبر این سمت را به عهده خواهد گرفت و تا سپتامبر ۲۰۲۳ خدمت خواهد کرد. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان نماینده مجارستان در سازمان ملل کار کرده است.

او در سخنرانی خود در سازمان ملل نسبت به بحران‌های کنونی جهان هشدار داد و گفت اگرچه در حال حاضر با بحران انرژی، غذا و بدهی مواجه هستیم، اما بحران بعدی، کمبود آب خواهد بود. او همچنین وعده داد برای ایجاد جهانی صلح آمیز‌تر تلاش کرده و در نشست ۷۷ ام، همکاری جهانی را تقویت کند.

انتخاب نماینده رژیم صهیونیستی به عنوان نایب رئیس

گیلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان نایب رئیس هفتاد و هفتمین نشست سازمان ملل انتخاب شد. او این انتخاب را یک پیروزی برای این رژیم توصیف کرده و مدعی شده است از این فرصت برای مبارزه با آنچه «تبعیض علیه اسرائیل» می‌خواند، استفاده خواهد کرد.

برخلاف گفته‌های بشردوستانه دیپلمات مجارستانی، آردان سخنرانی خود را بر عناد متمرکز کرده و گفت این پیروزی پیامی روشن به دشمنان ماست که مانع از ادغام ما در مواضع کلیدی سازمان ملل و افزایش نفوذ ما در عرصه بین‌المللی می‌شوند.

گفتنی است، مجمع عمومی سازمان ملل متحد یکی از ارگان‌های اصلی این سازمان است و مسئول تعیین بودجه سازمان ملل، انتصاب اعضای غیردائم شورای امنیت و انتصاب دبیرکل سازمان است. رئیس و نایب رئیس این مجمع هر سال عوض می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
وقتی سازمان ملل متحد در آمریکاست
تکلیفش دیگه معینه و چه انتظاری از سازمان ملل می توان داشت ؟؟؟!!!
خدایا خودت به فریاد برس
چی بود ،چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
سازمان ملل نیست جزیی از سازمان سیا امریکاس که دست امریکا میچرخد این سازمانها همش به نحو استعمار وبر پایه دروغ ودغل به نفع جانیتکارها نوشته شد وهرگز از ملل وملتها وحقوقشون دفاع نکرده واین روزها چهره بزک شده زشت خود را با انتخاب سفیر یه رژیم عاصب وکودک کش که منفورترین رژیم سناخته شده بشریت وجهان است نمایان ساخت تا اشکارا بگوید اینجا سازمان ملل نیست سازمان امریکایی وصهیونیصم جهانیست وستون وپایه هاش با خون بیگناهان جهان بنیاد نهاده شده
آخرین اخبار