یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که قبلا مبتلا به کووید۱۹ شده اند در برابر سویه امیکرون محافظت نمی‌شوند، اما واکسیناسیون احتمال ابتلای آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 دکتر آدرین راندولف، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کودکان بوستون، گفت: ما دریافته ایم که آنتی بادی‌های تولید شده از طریق ابتلای قبلی به کووید ۱۹ در کودکان، احتمال ابتلا به امیکرون را خنثی نمی‌کند. به این معنی که کودکان واکسینه نشده نسبت به امیکرون همچنان آسیب پذیر هستند.

برای این مطالعه، محققان نمونه خون ۶۲ کودک و نوجوان بستری شده به دلیل کووید ۱۹ شدید، ۶۵ کودک و نوجوان بستری در بیمارستان با سندرم التهابی چند سیستمی مرتبط با کووید در کودکان و ۵۰ جوان مبتلا به کووید ۱۹ خفیف که در بیمارستان بستری نشدند را تجزیه و تحلیل کردند.

تمام نمونه‌های خون در طول سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱، قبل از ظهور سویه امیکرون گرفته شد.

محققان آزمایش‌هایی انجام دادند تا مشخص کنند آنتی‌بادی‌های موجود در نمونه‌ها تا چه اندازه توانستند پنج نوع نگران کننده کووید را خنثی کنند: آلفا، بتا، گاما، دلتا و امیکرون.

به طور کلی، نمونه‌ها از بین رفتن نسبی خنثی شدن آنتی‌بادی را در برابر هر پنج سویه نشان دادند، اما این از دست دادن برای امیکرون بارزتر بود.

راندولف گفت: سویه امیکرون با انواع قبلی بسیار متفاوت است و با جهش‌های زیادی روی پروتئین اسپایک می‌تواند از پاسخ آنتی بادی فرار کند. از این رو کودکان واکسینه نشده همچنان آسیب پذیر هستند.

اما محققان دریافته اند کودکان و نوجوانانی که دو دوز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند، سطوح بالاتری از آنتی بادی‌های خنثی کننده علیه این پنج سویه از جمله امیکرون داشتند.

راندولف گفت: امیدوار است این یافته‌ها والدین را تشویق کنند تا کودکان و نوجوانان خود را واکسینه کنند.

 

برچسب ها: ویروس کرونا ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار