ثبت نام ۲۹۵ هزار نفر در آزمون مدارس سمپاد کشور/کارت‌ها از امروز قابل دریافت است

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: ۲۹۵ هزار نفر برای شرکت در آزمون مدارس سمپاد در سطح کشور ثبت نام کرده اند و توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از امروز آغاز می شود.

فرهاد فتح نژاد گفت: امسال برای ورود به پایه هفتم در گستره کشوری ۱۹۰ هزار نفر و در پایه دهم ۱۰۴ هزار نفر شرکت کرده اند که در ۲ هزار و ۳۰۰ حوزه اجرایی باهم رقابت خواهند کرد.

او می گوید: ۱۸ هزار نفر میزان پذیرش پایه هفتم و ۱۳ هراز و ۳۰۰ نفر میزان پذیرش پایه دهم خواهد بود.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: این پذیرش ها تابع معیارهای مختلف است که در جلسات متعدد تایید و تثبیت می شود .

فتح نژاد گفت:امسال ۷۱۰ مدرسه پذیرای دانش آموزان سمپادی کشور خواهند بود.

او می گوید: امسال در پایه دهم رشته تجربی چهار هزار و ۷۰۰ نفر، رشته ریاضی چهار هزار و ۸۰۰ نفر و رشته انسانی سه هزار و ۳۰۰ و در رشته های مهارتی نیز ۳۹۳ نفر پذیرش خواهند شد.

او گفت: رویکرد اصلی در زمینه مدارس سمپادی، تقویت رشته های ریاضی و انسانی است و درصدد هستیم تا تعداد بیشتری از دانش آموزان سمپادی به سمت رشته ریاضی فیزیک و علوم انسانی هدایت شوند.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: هدایت دانش آموزان به سمت دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه های ماست تا دانش آموزان قوی به سمت شغل معلمی به ویژه در مدارس ابتدایی هدایت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.