رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۴۰ هزار مسکن روستایی طی ۲ سال ویژه مددجویان کمیته امداد کشور احداث خواهد شد که سهم استان کردستان ۱۸ هزار واحد است.

سید مرتضی بختیاری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد را توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی‌دستان با حفظ کرامت و حرمت آن‌ها خواند و گفت: بر همین اساس در سه محور توانمندسازی، اشتغال، مسکن و کار فرهنگی خوداتکایی و خودباوری فعالیت‌های قابل توجهی آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه امسال ۱۳ هزار و ۲۶۰ هزار فرصت شغلی با ۸۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در کردستان برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود گفت: سهم اشتغال کردستان در سال گذشته ۶ هزار و ۶۴۳ فرصت شغلی بود که با ایجاد هفت هزار و ۲۱۸ شغل این استان فراتز از تعهد خود عمل کرد و توانست ۲۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات جذب کند و امسال تعهد ایجاد سغل در کردستان به دو برابر افزایش یافته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای مدد جویان شهری هم توافقی با وزارت راه و شهرسازی داریم که با عملیاتی شدن آن تا سه سال آینده مددجوی بدون واحد مسکونی نخواهیم داشت،و کارآفرینانی که از مددجویان کمیته به کارگیری کنند به ویژه کارگاه‌ها و شرکت‌های کارآفرین دانش بنیان، ۲۰ میلیارد ریال تسهلیات از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گفته او: سال گذشته خیرین کردستانی ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک به محرومین داشتند.

بختیاری گفت: مردم استان برای ایتام و محسنین ۳۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومان کمک کردند که به سه هزار و ۲۰۸ یتیم، پنج هزار و ۵۸۰ محسنین اهدا شد و این ایتام در استان ۱۷ هزار حامی دارند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان هم در این دیدار گفت: کمیته امداد در استان عملکرد مناسبی داشته و رضایتمندی بالایی از این نهاد وجود دارد، که ۱۶۸ هزار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد و ۶۸ هزار هم بهزیستی تحت پوشش دارد و در کنار این‌ها آمار ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر بیکار را هم داریم که با جمع بندی آن در یک استانی که کمتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، حدود نزدیک یک سوم جمعیت در فاز آسیب پذیری قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی می گوید: کردستان جای بسیاری برای کار‌های اقتصادی دارد و کمک‌های مردم خیر و نوع‌دوست این استان به همنوعان خود، ناشی از نجابت، قناعت و صبر و حوصله آنهاست و کردستان با وجود آسیب پذیری اقتصادی، همیشه از اعتراضات معیشتی به دور بوده است.

به گفته او: یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان، ولی فقیه در استانها، ارتباط با اقشار مختلف مردم در همه سطوح است، که در همین راستا سال گذشته هشت هزار و ۶۰۰ مراجعه مردمی به دفتر نماینده، ولی فقیه انجام شد که ۳۰۰ دیدار به صورت مستقیم بوده و از ۴۰۰ خانواده هم سرکشی شد تا دسترسی آن‌ها به مسوولان آسان و مشکلات زودتر احصا شود.

حجت الاسلام پورذهبی می گوید: هم‌اکنون میزان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت ۱۰ میلیون تومان بوده که می‌طلبد با توجه به شرایط کنونی اقتصادی، میزان آن افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.