دادستان تهران خبر داد

برخورد با مدیران بی توجه به امنیت بانک‌ها

دادستان تهران گفت: موضوع امنیت بانک‌ها توسط دستگاه قضایی رصد و دنبال می‌شود و با مدیرانی که بی‌توجهی کرده‌اند، برخورد خواهیم کرد.

دادستان تهران گفت: مطالبه جدی دستگاه قضایی از بانک‌ها این است که نسبت به ایجاد امکانات لازم و توجه به امور حفاظتی و خصوصا بکارگیری نگهبان ورود جدی داشته باشند و انتظار می‌رود مدیران بانک‌ها به این موضوع ورود جدی داشته باشند و ارزش دارد که برای هر بانک دو نگهبان در نظر گرفته شود که دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گفته صالحی، بازرسی از شعب بانک‌ها توسط بازرسان بانک مرکزی و برخورد با شعبی که عمده تسهیلات خود را صرفا با ضمانت کارمند و گواهی کسر از حقوق پرداخت می‌کنند، تعیین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای بانک‌هایی که بالاترین درصد تسهیلات را به موسسات تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده‌اند، اخذ نظر مشورتی، مدیریتی و اقتصادی معاونت اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات طی مدت کوتاه در اعلام پاسخ در خصوص میزان اعتبار و ریسک پرداخت تسهیلات به موسسات اقتصادی و تولیدی بزرگ و به روز رسانی آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان با دعوت از صاحب نظران از جمله مقامات قضایی مشرف به پرونده‌های اقتصادی کلان از جمله راه کار‌های حل مشکلات در حوزه بانک‌ها است.

او گفت: دادسرای تهران اقدامات حمایتی مطلوبی نسبت به بانک‌ها داشته است، از جمله وصول مطالبات شبکه بانکی در دادسرای اقتصادی قبل از ارسال پرونده به دادگاه و جلوگیری از تحمیل خسارت و تاخیر بانک که تنها در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱۳ هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال مطالبات بانک‌ها را پرداخت کردیم.

بنابر اعلام بانک ملی ایران در ایام تعطیلی گذشته بانک ملی شعبه روبروی دانشگاه تهران مورد دستبرد سارقان قرار گرفته و این حادثه به بروز برخی خسارات به صندوق‌های اجاره‌ای افراد منجر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سرقت قرن
آخرین اخبار