رئیس کل دادگستری استان تهران:

نظام بانکی به نتایج حاصل از رسیدگی قضایی به پرونده‌های بانکی توجه نمی‌کند

القاصی‌مهر گفت: یکی از اشکالات اساسی نظام بانکی، نبود توجه کافی به نتایج حاصل از رسیدگی پرونده‌ها، آسیب‌ها و خلاء‌های شناسایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با توجه به استقرار ارکان تصمیم‌ساز همه بانک‌ها در تهران، قریب به اتفاق تصمیمات اتخاذی در حوزه اعطای تسهیلات و اعتبارات ارزی و ریالی کلان در تهران صورت می‌گیرد؛ لذا تعامل و هماهنگی تنگاتنگ و کارآمد بانک مرکزی و بانک‌ها با مجموعه قضایی استان تهران در «اصلاح فرایند‌های نادرست»، «اصلاح ساختارها» و «انسداد گلوگاه‌های فساد» به‌منظور جلوگیری از تولید پرونده‌های قضایی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

علی القاصی مهر گفت: تجربه حدودا ۲۰ ساله دادگستری کل استان تهران در رسیدگی تخصصی به پرونده‌های مهم قضایی نظام بانکی مانند پرونده مربوط به «شهرام جزایری»، پرونده «گروه امیرمنصورآریا»، پرونده «بابک زنجانی»، پرونده کلان بانکی «رستمی‌صفا»، پرونده مربوط به برادران «روزچنگ»، پرونده «ضمانت‌نامه‌های بدون پشتوانه»، پرونده مربوط به «مداخلات ارزی مربوط به مسئولان و مدیران اسبق بانک مرکزی»، پرونده «ارز‌های حاصل از صادرات»، پرونده مربوط به «قاچاق ارز از طریق عدم واردات کالا» و... حکایت از آسیب‌ها و خلا‌های متعدد در مقررات، تصمیمات و اقدامات اجرایی بانک‌های مربوطه دارد.

او گفت: حدود ۵۰ درصد از نقدینگی کل کشور مربوط به استان تهران است و متناظر آن حدود ۵۰ درصد از تسهیلات اعطایی بانک‌ها در استان تهران صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ملت باید فورا محتویات صندوق امانتشون رو به بانک نشون بدن و ازشون رسید بگیرن والا بانک میزنه زیر همه اشون
آخرین اخبار