طغیانی گفت: ما چالش داخلی برای اجرای این پروژه داریم چرا که سرمایهگذار خارجی این طرح در این بازه زمانی ۳۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی راهاندازی کرده است.
طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران در سال ۸۹ با تفاهمنامه با سرمایهگذاری چینی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته او مانع اجرای ۴۰۰ کیلومتر قطار سریع السیر اصفهان- تهران داخلی است و تغییر دولتها در این زمینه تأثیر گذار بوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس می گوید شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای راهها در دولت یازدهم مجری پروژه بوده است و در دولت دوازدهم به راهآهن واگذار شده و دوباره به شرکت مادر تخصصی راه واگذار شد، در دولت سیزدهم مجری این پروژه مجدد راهآهن انتخاب شد و این امر شرایط را دستخوش تغییرات کرد.
طغیانی می گوید ۶۰ درصد از زیرسازی طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران انجام شده، اما در بدنه کارشناسی به صرفه نبودن این پروژه نیز مطرح شده است، از سوی دیگر سلیقه مجریان این طرح نیز تأثیر گذار بوده و نتیجه نهایی در حال حاضر اجرای طرح از قم به تهران است که تا قم روی خط موجود برقی حرکت کند که این طرح متعلق به دوره آقای اسلامی است و آقای قاسمی برنامهای مبنی بر راهاندازی مجدد پروژه با خط جدید دارد.
به گفته او بانک مرکزی هنوز ال سی این پروژه را تمدید نکرده و دلیل آن عدم دریافت نظر رئیس جمهور و معاون اول در خصوص این پروژه است. بنا بر اعلام سرمایهگذار و مجری این پروژه در صورت رفع موانع تا چهار سال آینده پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اجرایی خواهد شد.