رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین از پایان برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت : با میانگین عملکرد محصول کلزا به میزان یک تن در هر هکتار در مجموع ۱۷۷ تن (۱۷۷ هزار کیلوگرم) از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شد.

مراد محمودیان‌فر گفت : تمام محصول برداشت شده به قیمت هر کیلوگرم بیش از ۱۵ هزار تومان از کشاورزان به صورت خرید تضمینی مستقیم توسط کارخانه نازگل و کمیسیون خرید تعاون روستایی مستقر در شهرستان انجام و برای کارخانه روغن کشی نازگل کرمانشاه خریداری شد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین از مزایای کشت کلزا و رونق گرفتن آن در شهرستان قصرشیرین نیاز به آبیاری کمتر و قرار گرفتن این محصول در تناوب کشت و بالا بردن کیفیت و حاصلخیزی خاک جهت محصول بعدی و مبارزه فیزیکی با رشد علف‌های هرز است.

بالا بردن ضریب خوداتکایی به روغن داخلی و کاهش نیاز و قطع وابستگی به روغن‌های خارجی از مزایای مهم توسعه کشت این محصول است.

هفت هزار و ۷۱۴ نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

سرپرست فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت: هفت هزار و ۷۱۴ نفر در طرح ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

صدرالله بابلی گفت: طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید رئیس جمهور است که امید داریم این طرح در سطح کشور و تمام شهرستان‌ها تحقق پیدا کند و در سرپل ذهاب نیز رفع موانع موجود در تعیین نقاط شناسایی شده در دستور کار قرار گرفته است.

تاکنون برای تهیه زمین جلسه‌ای تشکیل نشده بود که با برگزاری ۲ جلسه میدانی و شورای مسکن چندین نقطه از سطح شهر شناسایی شده و در حال بررسی برای اجرای طرح در این مناطق هستیم.

برخی از این زمین‌های مورد نظر باید تغییر کاربری داشته باشند تا مشکلات و موانع بر سر راه این زمین‌ها مرتفع گردد از این رو تلاش خواهیم کرد در جلسه شورای مسکن تصمیمات خاصی اتخاذ کنیم تا واجدین شرایط بتوانند از این طرح ملی مسکن استفاده کنند.

با تاکید استاندار کرمانشاه طرح بزرگ مسکن ملی را در شهرستان سرپل‌ذهاب پیگیری می‌کنیم تا به سر انجام برسد و متقاضیان واجد شرایط بتوانند از این طرح برخوردار شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.