باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

چابهار یا همان پایتخت دریایی ایران به عنوان یکی از حیاتی ترین معابر ترانزیتی و تجاری جهان هاب ترانزیتی و لجستیکی جهان لقب گرفته است.

 چابهار در ساحل شرقی مكران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است که بیش از   ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی  دارد.  به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیکی چابهار در مقایسه با دیگر مناطق ساحلی در جنوب ایران دارای موقعیت ممتازی در خصوص کشتیرانی و حمل ونقل دریایی است.

چابهار در چنان نقطه استراتژیک و خاصی از کره خاکی قرار گرفته که در برداشت نخست اقتصاد و معاش کشور‌های محصور در خشکی به آن وابسته است.  

معاون اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در این منطقه که به پایتخت دریایی ایران شهرت یافته است وجود دارد.

محمد هدایی گفت: هیچ گونه محدودیتی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد چابهار نداریم و برای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه فرش قرمز پهن می‌کنیم.

اوگفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور طی سال‌های گذشته با موانع و مشکلات متعددی موجه بودند، اما طی سه سال گذشته تلاش‌های زیادی به‌صورت برنامه‌محور، با تحقیق و مطالعه و پیش از انجام هر اقدامی انجام شده که خوشبختانه اتفاقات مثبتی در این مسیر رقم خورده است.

معاون اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: در حال حاضر حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان با نرخ دلار ۲۵ هزار تومان پروژه‌هایی در حال اجرا داریم که در مرحله عملیات ساخت، نصب و تجهیز در منطقه آزاد چابهار هستند.

او  گفت: اکنون در این منطقه طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران مختلف را کنار هم داریم و امکانات مناسب برای هر فعالیتی در طرح تفصیلی، پیش‌بینی شده و قابلیت اجرای آن‌ها وجود دارد.

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

چابهار امن‌ترین مسیر دسترسی تجار کشور‌های منطقه به بازار‌های جهانی است

محمد هدایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری برای تمامی فعالیت‌های اقتصادی، امکان تملک ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های اتباع خارجی، امکان سرمایه‌گذاری نامحدود به هر میزان، امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصله از فعالیت شرکت‌های خارجی به خارج از کشور، معافیت ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه مصرفی واحد‌های تولیدی از عوارض ورودی گمرکی را بخشی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه عنوان کرد.

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

توسعه زیرساخت‌های آموزشی توسط منطقه آزاد چابهار 

سازمان منطقه آزاد چابهار برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود در حوزه بهبود شرایط آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر ابتدا در جهت تامین زیرساخت‌های آموزشی مانندساختمان و فضای فیزیکی حرکت کرد و سپس بر محور مهمتر و کلیدی‌تر یعنی کیفیت آموزش تمرکز کرد تا نیروی انسانی ماهر و کاربلد برای تامین نیاز صنعتی، تجاری و خدماتی مهیا شود.

نخستین اقدام و اولویت اساسی افزایش سطح فضا‌های آموزشی و ساخت مدرسه بود  از همین رو با شناسایی  پروژ ه‌های نیمه کاره از سوی خیرین یا نبود بودجه به تکمیل پروژه‌ها پرداخت. احداث و تکمیل ۲۰ باب مدرسه با ۱۴۵ کالس درس از پروژه‌های آموزشی منطقه آزاد چابهار است.

سازمان منطقه آزاد چابهار همواره به دنبال ایجاد جذابیت‌ها و مشوق‌های لازم در راستای فراهم کردن بهترین شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و افزایش تولید و اشتغال است.

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

چابهار پیشران توسعه اقتصادی کشور است

  سعید محمد مشاور رئیس جمهور گفت:چابهار مهمترین کانون پیمان‌های منطقه‌ای از جمله پیمان شانگ‌های خواهد بود.چابهار نقطه اتصال کریدور‌های شرق به غرب و جنوب به شمال است

او گفت: چابهار را برای پایتخت دریایی و مرکز تجارت و فعالیت منطقه محیا می‌کنیم. نگرانی‌های اجتماعی و توجه به معیشت مردم در مرکز توجهات و سیاست‌های منطقه آزاد قرار می‌گیرد. پیوست فرهنگی و اجتماعی برای تمام پروژه‌های سرمایه گذاری منطقه یک تکلیف است.

محمد می گوید: برنامه محوری و شفافیت بنیان کار در مناطق آزاد برای بازگشت به ریل اصلی اهداف تشکیل مناطق آزاد خواهد بود.برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار و رفع مشکل آب شرب برنامه ویژه داریم.

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

 منطقه آزاد چابهار دارای مزایای بسیاری است که از ميان آن‌ها می‌توان به متصل بودن به سرزمين اصلی ايران و عدم نياز به پرداخت هزينه‌های سنگين بارگيری و تخليه کشتی‌ها که مشکل اصلی مناطق آزاد کيش و قشم است، دوری از منطقه پرتنش خليج فارس و ارتباط مستقيم با اقيانوس هند، برخورداری از مراکز آموزش عالی، برخورداری از انواع تسهيلات و مزايا برای سرمايه‌گذاری و برخورداری از جاذبه‌های طبيعی زيبا و منحصر‌به‌فرد اشاره کرد.

اين منطقه از شمال با کشورهای افغانستان و کشورهای آسيای ميانه (ازبکستان، تاجيکستان، ترکمنستان، قرقيزستان و قزاقستان)، از شرق با پاکستان و از جنوب با اقيانوس هند همسايه است.

فرش قرمز برای ورود سرمایه گذاران به پایتخت دریایی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار