ایجاد ۱۰ خانه ایثار در کشور در سال ۱۴۰۱

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال ۱۰ خانه ایثار در کشور ایجاد می‌شود.

آقای عباسپور در آستانه سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت گفت: امسال طرح درمان از دور گروه‌های خاص ایثارگری کشور عملیاتی و اجرایی می‌شود.

برای اجرای این طرح نرم‌افزار جامع با همکاری بیمه دی طراحی شده است که جامعه ایثارگری با استفاده از این نرم‌افزار تلفن همراه می‌توانند از خدمات درمان به صورت غیر حضوری و از راه دور بهره‌مند شوند.

این طرح در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به گروه‌های خاص ایثارگری اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


امسال ۱۰ خانه ایثار در کشور ایجاد می‌شود که هم‌اکنون خانه‌های ایثار در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی فعال شده است.

این خانه‌های ایثار با توجه به شرایط سنی جامعه ایثارگری برای ارائه خدمات نگهداری به ایثارگران و خانواده شهدا راه اندازی می‌شود.
بیمه تکمیلی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارائه خدمات بستری سرپایی و دارویی ایثارگران، ارائه آموزش جانباران، همسران و گروه‌های خاص جانبازان از جمله جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و خانواده آن‌ها و جانبازان نخاعی و پایش سلامت ایثارگران و تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی برای آن ها، برگزاری اردو‌های خاص چند روزه برای جانبازان و خانواده آن ها، ارائه مراقبت در منزل برای بیماران و جلسات هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگری و برگزاری نشست‌های مشورتی در امسال برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شده است.
امسال تخت‌های بیمارستانی در حوزه روانپزشکی از یک هزار به هفت هزار و تخت‌های جنرال از دو هزار به هفت هزار تخت افزایش خواهد یافت.
هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور از خدمات بیمه تکمیلی و بیمه پایه بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار