سرپرست موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: ۸۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور با حدود ۹۵۰ هزار تن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در داخل تولید می شود.

آقای مهاجر گفت: امروزه محققان این موسسه کارهای تحقیقاتی را برای روی اصلاح نژاد گاوهای هلشتاین ایرانی و تولید نژاد گاوهای دو منظوره برای افزایش تولید گوشت و شیر در دست دارند.

او گفت: ۸۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور با حدد ۹۵۰ هزار تن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن  در داخل تولید می شود، ضمن آنکه  ۱۰۰ درصد گوشت مرغ به میزان سه میلیون تن در سال در داخل کشور تامین می شود.

سرپرست موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: در شرایطی که در تحریم و خشکسالی به سر می بریم  در این وضعیت تولید جایگزینهای مواد اولیه و خوراک  دام و طیوری که به خارج از کشور وابستگی دارد، یکی دیگر از اولویت های تحقیقاتی این موسسه است.

مهاجر گفت: یکی دیگر از ماموریت های این موسسه تحقیق بر روی تولید خوراک های جایگزین برای دام و طیور به خصوص جایگزینهای ذرت و سویا است.

او گفت: در کشور ظرفیت هایی  در تولید این جایگزین ها وجود دارد بطوریکه گونه ای گیاه باقلای اصلاح شده در مرکز گلستان تولید میشود که بدون تانن بوده و ۳۳ درصد پروتئین و ۲ هزار۷۰۰ کالری دارد و می تواند جایگزین خوبی برای سویا شود.

سرپرست موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: در صورتیکه برای دام ها از این باقلاها به عنوان خوراک استفاده شود هیچ کاهشوزنی نخواهند داشت.

او می گوید: از دیگر گیاهان جایگزین به جای ذرت علوفه ای یا سویا می توان به تریتیکاله یا سورگوم اشاره کرد به خصوص سورگوم کهمقاوم به خشکی است که در نهایت منجر به کشت کمتر ذرت علوفه ای که آب بر می باشد، می شود.

مهاجر گفت: همچنین رقم تریتیکاله جایگزین مناسبی به جای کشت جو می باشد که علاوه بر کم آب بر بودن مقاومت بهتری درخشکسالی و نسبت به بیماری ها دارد.

برچسب ها: گوشت قرمز ، گوشت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
دکترهای طب سنتی گفتن روغن مایع وجامدونباتی به ضررکبد.ولی دنبه گوسفند.روغن شترمرغ وروغن زیتون به نفع کبدهست.
دربازارایران چه خبرهست که گوشت باروغن های عامل کبدچرب طبخ می‌گردد.