مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از بهره مندی ۳۲۰ دانش آموز نیازمند استان از مزایای آموزش‌های رایگان کنکور طی امسال خبر داد.

 مجید الهی راد گفت:  امسال در مجموع ۵۷۵ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در کنکور سراسری شرکت کرده اند؛ با توجه به سنجش توانایی و بر اساس معدل سالانه ۳۲۰ دانش آموز معدل بالای ۱۷ بورسیه تحصیلی در کانون قلم چی و سایر کلاس‌های آموزشی کنکور شدند.

او گفت: علاوه بر آموزش رایگان برای این تعداد دانش آموز کلاس‌های انگیزشی و کاربردی در نظر گرفته شده و هزینه اینترنت آن‌ها نیز برای حضور در این کلاس‌ها رایگان بوده است.

الهی راد گفت: از مجموع ۵۷۵ نفر دانش آموز شرکت کننده در کنکور امسال، ۲۹۴ نفر دانش آموز دختر و ۲۸۱ نفر هم دانش آموز پسر هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:شمار دانشجویان تحت حمایت این نهاد را ۸۲۹ نفر است و  کمک هزینه شهریه برای دانشجویان تحت حمایت این نهاد از ۷۰۰ تا سه میلیون تومان است که بنابر مقطع دانشگاهی متفاوت است.

اکنون حدود ۱۴ هزار دانش آموز نیازمند استان تحت حمایت  کمیته امداد قرار دارند.

در کنکور سال گذشته ۲۹۰ نفر از دانش آموزان در آستانه کنکور بورسیه تحصیلی شدند و در مجموع ۴۵ نفر از این دانش آموزان در دانشگا‌های دولتی پذیرش شدند.

چهار نفر از این افراد در رشته پزشکی،۱۵ نفر نیز در رشته معلمی در دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ نفر دیگر از این دانش آموزان نیز در رشته‌های پیراپزشکی، مهندسی و رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه دولتی پذیرش گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.