مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در سالمندان جلوگیری می‌کند.

ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:به تمامی افراد و به ویژه سالمندان توصیه می شود که جهت تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر عفونت ها منابع غذایی حاوی ویتامین E مانند تخمه آفتاب گردان، سیب زمینی را به مقدار کافی مصرف کنند.

به گفته وی افراد نیاز مفرط به ویتامین های D و A دارند و این موضوع در زمینه پیشگیری از ابتلا به  بیماری های واگیر از جمله کرونا موثر است. تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بیماری های تنفسی و آنفلوآنزا در سالمندان جلوگیری می کند.

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  اعلام کرد که مصرف مواد قندی و شیرین و غذاهای چرب و پر نمک سبب تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد خواهد شد و شانس ابتلا به بیماری های واگیر را افزایش می دهد.

او گفت: برخی از متخصصان معتقدند که با افزایش سن میزان جذب روی در بدن افراد کاهش پیدا می کند بنا براین توصیه می شود که از مکمل های کلسیم به همراه غذاهای حاوی منابع روی استفاده نشود.

به گفته ترابی افراد برای پیشگیری از بروز بیماری های واگیر باید مصرف میوه و سبزی را جزء برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند و خوردن آب هویج و دیگر مایعات طبیعی سبب افزایش کالری و فیبر مورد نیاز بدن خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
میوه سیزی کیلو چن حرف گوشت برنج بزید ثبت ش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
با این تورمی که در کشور ایجاد کرده اید فقط حسرت خوردن آنها را داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
شما باید علاوه بر یارانه 300 تومانی، یارانه بدید برای میوه خوردن و حتی ماهی خوردن و گوشت خوردن. البته مرغ نخوردن چون این مرغ های هورمونی ارزش خوردن ندارند
گیلاس رو زده کیلویی 145000 تومان. خداییش ما بدخت و بیچاره ها می تونیم چنین قیمت هایی رو بپردازیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
میوه سبزی که شکم پر نمیکنه حرف گوشت برنج بزن که قیمت شو کردین خدا تومن
آخرین اخبار