یک محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم در اهواز پس از ۱۴ سال بخشیده شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۱۴ سال پیش در پی بروز اختلافی بین دو خانوار درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان یک نفر بر اثر تیراندازی به قتل می‌رسد. 

علیرضاباوی می گوید: با تشکیل پرونده در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک خوزستان و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس، صادر شد. 

به گفته او در این چند سال بزرگان و خیرین فراوانی برای جلب رضایت اولیاء دم واسطه شدند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد و خانواده مقتول بر قصاص قاتل اصرار داشتند. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، با هماهنگی دبیر شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح و دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه و بحث و تبادل نظر، زمینه صلح و سازش بین طرفین حاصل گردید و رضایت اولیای دم اخذ و قاتل پس از ۱۴ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد و این پرونده با مصالحه مختومه شد. 

به گفته این مقام مسئول در سطح استان اقدامات بسیاری ارزشمندی در جهت آزادی زندانیان و ایجاد صلح و سازش بین پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل صورت گرفته است و امیدواریم روز به روز این کار خیرخواهانه گسترش و توسعه پیدا کند. *

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.