آغاز خرید تضمینی گندم در استان قزوین

همزمان با اولین برداشت گندم در شهرستان بوئین زهرا، خرید تضمینی این محصول در استان کلید خورد.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به آغاز خرید گندم از کشاورزان بویین زهرایی گفت: یکی از وظایف ذاتی تعاون روستایی خرید تضمینی محصولات در جهت رفاه حال کشاورزان است و هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی استان قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود اقدام به خرید تضمینی گندم می‌کند.

رحمانی، کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم دانست و افزود: خرید تضمینی گندم از سوی دولت با هدف خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و تامین امنیت غذایی مردم انجام می‌شود.

او یادآور شد: برای تعیین کیفیت گندم‎های عرضه شده توسط کشاورزان مولفه‎هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید و سن‎زدگی در نظر گرفته شده است.

به گفته سیدآبرودات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان  با توجه به شروع برداشت گندم ۱۷ سیلو با ظرفیت ۴۸۱هزار تن گندم کشاورزان را ذخیره سازی می‌کنند.

این مراکز شامل سیلو‌های مستقل (بخش خصوصی)، سیلو‌های وابسته به کارخانه آرد، سیلو‌های وابسته به صنایع تبدیلی و غذایی و مراکز ذخیره‌سازی بخش دولتی وملکی وابسته به اداره کل غله است.

همچنین ۳سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن دارای مجوز تاسیس صادر شده توسط این سازمان در حال تکمیل و ساخت وساز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار