مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۷۰درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

عبدالله بهادری در بازدید استاندار ایلام  از پیشرفت ۷۰درصدی تونل کبیر کوه خبر داد و گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه ۴۷۵۰ متر می‌باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن می‌باشد و ۲۸۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان) نیز در دست اجرا است که در مرحله روسازی است.

بهادری گفت: از سمت شهرستان دره شهر نیز شش و نیم کیلومتر راه سازی در حال انجام است از این شش و نیم کیلومتر ۹ رشته تونل به طول ۱۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و ۸۰۰ متر نیز لاینینگ این تونل‌ها به انجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: قبل از عملیات لاینینگ تمامی نکات فنی روز از جمله عایق بندی در تونل اجرا می‌شود.

او احداث خط انتقال آب و فیبر نوری از داخل این تونل را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: به لحاظ پدافند غیر عامل و صرفه جویی در هزینه‌ها این مهم یک دست آورد ارزشمند به شمار می‌رود.

تونل کبیر کوه که بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد پس از بهره برداری بیش از دویست پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیر کوه را حذف خواهد کرد و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرز‌های بین المللی عراق خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.