رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار برقراری حمل یکسره کالا در مرز‌های کرمانشاه و تصویب هرچه زودتر طرح جامع مرز‌های سومار، شوشمی و شیخ صله شد.

کیوان کاشفی گفت : موضوع رفع تعهدات ارزی که در سال ۱۳۹۷ به صورت ضرب الاجل از سوی دولت وقت اجرا شد به یکی از مشکلات بزرگ صادرکنندگان طی دو، سه سال اخیر تبدیل شده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در دولت سیزدهم هم علی رغم گشایش‌هایی که صورت گرفته، اما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد سیاست‌های رفع تعهدات ارزی همچنان پابرجاست.

سیاست‌های رفع تعهدات ارزی در ابتدای اجرا در سال ۱۳۹۷ التهابات فراوانی ایجاد کرد، در آن سال تعدادی از صادرکنندگان بنا به دلایل مختلف از جمله مشخص نبودن ساز و کارها، مشکلات سامانه، مبادلات ریالی با برخی کشور‌ها از جمله عراق و افغانستان نتوانستند تعهدات ارزی خود را رفع کنند و گرفتار شدند و از آن زمان تاکنون مشکلات آن‌ها حل نشده است.

عمده صادرکنندگانی که در این زمینه دچار مشکل شدند از تجار با سابقه و موفق کشور بودند، خواستار حل مشکلات این گروه شدیم و تقاضا داریم یکبار برای همیشه با در نظر گرفتن جرائم، مشکلات این صادرکنندگان مرتفع شود.

نامه‌ای به امضا روسای اتاق‌های بازرگانی تمام استان‌های هم مرز با عراق و افغانستان برای حل این موضوع به بانک مرکزی نوشته شده .

تعداد صادرکنندگانی که در استان کرمانشاه به دلیل تعهدات ارزی دچار مشکل شدند ۲۵۸ نفر هستند متاسفانه امکان تمدید کارت بازرگانی برای این صادرکنندگان نیست و عملا از چرخه صادرات کنار گذاشته شدند. از سوی دیگر متحمل زیان‌های فراوانی هم شدند، زیرا نرخ صفر مالیاتی نیز برای آن‌ها حذف شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.