وزش باد شدید و گرد وخاک آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی روز جمعه پدیده غالب در این استان وزش باد، گرد و خاک در اوقات عصرگاهی بویژه در نقاط جنوبی است.

مهدی صابری گفت: خیزش گردو خاک  کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت که لازم است شهروندان نکات لازم بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند.

او می گوید: با توجه به عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو پیش بینی می‌شود رگبار‌های پراکنده‌ای نیز در استان رخ دهد، ولی دمای هوای استان تغییری نخواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین ۱۴ و ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان اشنویه با مثبت ۱۰ و پلدشت با مثبت ۳۶ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های استان بودند.

صابری از شهروندان استان خواست تا در روز جمعه از تردد در نقاط مرتفع و کوهپایه‌ها و همچنین از اتراق در مسیر وردخانه و مسیل‌ها به علت بارش‌های رگباری و وزش باد خودداری کنند.

او گفت: شهروندان همچنین از استحکام سازه‌های گلخانه‌ای و بنر‌های تبلیغاتی نیز اطمینان حاصل کرده و از تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه تمام نیز پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.