روسیه درباره درگیری مستقیم نظامی با غرب هشدار داد

روسیه به غرب هشدار داد که حملات سایبری علیه زیرساخت‌های این کشور خطر مواجهه مستقیم نظامی را در پی دارد.

روسیه روز پنجشنبه به غرب هشدار داد که حملات سایبری علیه زیرساخت‌های این کشور خطر مواجهه مستقیم نظامی را در پی دارد و تلاش برای به چالش کشیدن مسکو در حوزه سایبری با اقدامات متقابل هدفمند مواجه خواهد شد.

به گزارش رویترز، این هشدار پس از آن صادر شد که به نظر می‌رسید وب‌سایت وزارت مسکن روسیه در آخر هفته هک شده بود، با جستجوی این سایت در اینترنت علامت «شکوه اوکراین» به زبان اوکراینی در صفحه اول آن ظاهر شد.

رویترز به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت، اواخر روز یکشنبه یکی از نمایندگان وزارت مسکن روسیه گفت که سایت این وزارتخانه از کار افتاده است، اما اطلاعات شخصی کاربران محافظت می‌شود.

ریانووستی نوشت که رسانه‌های دیگر گزارش داده‌اند که هکر‌ها برای جلوگیری از افشای عمومی داده‌های کاربران، تقاضای باج می‌کنند. رویترز نتوانست مشخص کند که کدام رسانه‌ها توسط ریانووستی مورد استناد قرار گرفته‌اند.

از زمانی که روسیه نیرو‌های مسلح خود را در ۲۴ فوریه به اوکراین فرستاد، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خبری دولتی روسیه متحمل تلاش‌های هکری پراکنده شده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز پیش از این در پی تنش‌های مسکو و واشنگتن، با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه این کشور اعلام کرد مسکو به تلافی این تحریم‌های ضد انسانی، ده‌ها تن از مقامات رسمی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آمریکایی را تحریم کرده است.

«الکسی اورچوک» معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه نیز روز گذشته گفت که با وجود تحریم‌ها از سوی غرب و مشکلاتی که آن‌ها ایجاد کرده‌اند، اقتصاد روسیه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار